הרובע היהודי ברומא

הרובע היהודי ברומא

הרובע היהודי ברומא זהו אזור שכמעט כל ישראלי שמגיע לעיר, רוצה לראות איפה הגטו היהודי. האזור ספוג בהיסטוריה, סבל של כמה מאות שנים שהחל במאה ה-16. אזור הרובע היהודי שוכן לאורך גדות נהר הטיבר והוא כמובן ביתה של הקהילה היהודית של רומא במשך מאוד שנים והוא עדות למאבקים, ניצחונותיהם ורוחם המתמשכת.

במידה ואתם מחפשים מלון או דירה כשרים, מצרף כמה המלצות של חברי הקבוצת הפייסבוק של הבלוג.

  • Torre Argentina Relais – מיקום מרכזי וקרוב לכל האטרקציות. הצוות במלון מקצועי ואדיב, מוכן תמיד לעזור בכל בקשה. המלון עצמו מאוד מודרני ומפנק. יש אפשרות לבקש ארוחת בוקר כשרה.
  • Casa verde – דירת 2 חדרים במרכז העיר, קרובה לכל האטרקציות. בעל הדירה אדיב, שירותי, עוזר וגם ישראלי! אפשר לבקש פלטת שבת ומיחם.
  • Portico D’ottavia – דירה ברובע היהודי, מתאימה למשפחות גדולות – 3 חדרים
  • HT6 – מלון בלב הרובע, שירות אדיב, ארוחת בוקר כשרה, כמה צעדים מהבית הכנסת הגדול וגם מהמסעדות הכשרות.

לעוד מלונות, קראו את הפוסטים המלונות הכי טובים ברומא, מלונות ודירות למשפחות ברומא

על הרובע היהודי ברומא

הגטו היהודי ברומא היא שכונה תוססת מאופיינת ברוחות מרוצפים הצריםן, המבנים ההיסטורים והאווירה השוקקת. תחילתו במאה ה-16, זהו אחת הגטאות היהודיים העתיקים בעולם והוא נותר מרכז משגשג של חיים ותרבות יהודיים ברומא.

לרובע היהודי יש היסטוריה מורכבת ולעיתים סוערת המאופיינת בתקופות של רדיפות, התבדלות וחוסן. היהודים חיו ברומא כבר עוד לפנה”ס, אחרי דיכוי המרד הגדול וחורבן בית המקדש ה-2 טיטוס הבא עימו יהודים רבים וכך היהודים איבדו את מולדתם ארץ ישראל.

ממליץ בחום לבקר בקולוסיאום והפורום הרומאי בכדי לראות את השער טיטוס שבו רואים את הרומאים שודדים את המנורה מבית המקדש השני.

הגטו היהודי ברומא הוקם ע”פ צו האפיפיור ב-1555, היה אזור מוקף חומה שבו היו מוגבלת האוכלוסייה היהודית. למרות התמודדות עם אפליה ומצוקה, קהילה היהודית התמידה, ושמרה על מסורותיה, תרבותה ואמונתה לארוך מאות השנים.

חיי הקהילה היהודית

כיום, הרובע היהודי שכונה תוססת ומגוונת, ביתה של קהילה מלוכדת הממשיכה לשמור על מורשתה ומסורותיה העשירה! אפשר להיכנס לבית הכנסת (קראו למטה), ללכת למסעדות כשרות , רובן באזור כשרות. יש כל מיני חנויות של עבודות מלאכה יהודית שניתן לקנות.

לאורך תולדותציו היה הגטו היהודי סמל לחוסן ולהתמדה מול מצוקה. מזוועות השואה ועד אתרי האפליה של ימינו, הקהילה היהודית ברומא מחזיקה מעמד ושגשוג.

בית הכנסת הגדול ברובע היהודי ברומא

לבית הכנסת ניתן להיכנס בכמה דרכים:

  • באמצעות כניסה למוזיאון שנמצא בקומה התחתית של בית הכנסת. המוזיאון מספר את ההיסטוריה של העם היהודי מכל תקופותו שהחלה מלפנה”ס עד היום וכולל את יום הערור 16.10.43 כאשר יהודים רבים נלקחו למחנות הריכוז. בנוסף במוזיאון אפשר לראות כל מיני חפצי יודאיקה. הכרטיס כולל גם סיור בבית הכנסת (באנגלית), אבל ניתן להוריד את המדריך הקולי גם בעברית. כרטיסים למוזיאון יהדות רומא + סיור מודרך בבית הכנסת + מדריך קולי
  • כניסה לתפילה, יש להרשם מראש, למטה הפרטים המלאים.

בכדי להיכנס לבית הכנסת לתפילה, הנכם מחוייבים להרשם בטופס מיוחד מטעם הקהילה היהודית עם צירוף תעודת זהות/דרכון/רשיון ישראלי.

הרשמו לתפילה בבית הכנסת הגדול

מה יש לעשות באזור הרובע היהודי

מעבר לגטו היהודי ניתן לראות עוד דברים מעניינים באזור כגון:

  • פורטיקו ד’אוטביה שנמצאת בסוף הרחוב הראשי, המקום גם שימש כמקדש עם סיפרייה וגם ככניסה לשכונה.
  • לטייל באזור טרסטוורה דרך האי טיברינה, שכונה מאוד יפה ועדות לקיומה של העם היהודי באזור עוד מלפנה”ס.
  • לטייל ברוחובותיה של הרובע
  • כאשר מגיעים לפורטיקו ד’אוטביה, תבחינו לירידה למטה (במידה ופתוח). משם ניתן להגיע לפיאצה ונציה וקמפידוליו ובדרך תראו גם את תיאטרון מרצ’לו.
  • בנוסף ניתן ללכת לשוק הפרחים (קמפו דה פיורי) ומשם לפיאצה נבונה.

לעוד אטרקציות ברומא, קראו את הפוסטים מה לעשות ברומא, לעשות את רומא בחינם, סיורים ברומא

Powered by GetYourGuide

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *