איך להגיע מרומא לפירנצה

איך להגיע מרומא לפירנצה

רומא ופירנצה, שתיים מהערים ההיסטוריות והיפות ביותר של איטליה, נמצאות במרחק של מספר שעות בלבד ברכבת, אוטובוס או ברכב. נסיעה מרומא לפירנצה זאת הזדמנות לחוות את מיטב התרבות, האמנות והארכיטקורה האיטלקית. בפוסט אפרט איך להגיע מרומא לפירנצה באמצעות כל כלי התחבורה.

אבל לפני כל, אני רוצה לספר קצת על פירנצה. פירנצה היא בירת מחוז טוסקנה, מפורסמת בארכטיקטורה המדהימה של תקופת הרנסנס,במוזיאונים בעלי שם עולמי ובנופים הציורים.

איך להגיע מרומא לפירנצה ברכבת

הדרך הכי מהירה ויעילה להגיע לפירנצה מרומא זה באמצעות הרכבת.
הרכבת יוצאת מ-Roma Termini וצריך לרדת ב-Florence S.M.Novella. יש 2 מפעילות באיטליה שאיתן ניתן להגיע.

  • רכבות אקספרס Italo, החברה מציעה מגוון יעדים שניתן להגיע אליהם במהירות. אחת מהיעדים זה פירנצה. לרכישת כרטיסים ב-Italo, מומלץ לרכוש כמה שיותר מראש כי המחירים משתנים ומתייקרים. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של פירנצה/רומא שמה אני מפרסם מידי פעם קופונים לרכבת.
  • הרכבת הלאומית Trenitalia, יש להם גם רכבות אקספרס וגם רגילות שלוקח להן להגיע כשעתים וחצי. לרוב המחירים שלהם יותר גבוהים אבל שווה להשוות. לרכישת כרטיסים ב-Trainline

איך להגיע מרומא לפירנצה באוטובוס

אם אתם רוצים להגיע לפירנצה בדרך זולה, תשקלו לקחת אוטובוס. לרוב יש באוטובוסים שירותים, שקעים יצא לי כבר לנסוע במחיר מצחיק של 5 אירו ליכוון! לרכישת כרטיסים לאוטובוס.

כרטיסים מ-Rome Tiburtina יכולים להיות יותר זולים, אבל שימו לב שזה יותר רחוק מהתחנה המרכזית. ממליץ לקחת את האוטובוס מ-Rome Termini

איך להגיע מרומא לפירנצה ברכב

הדרך הפחות משתלם מבחינת אנרגיות, אבל אם אתם אוהבים לנסוע ברכב ואין בעיה של זמן וכסף אז למה לא. הדרך מרומא לפירנצה ברכב די רגועה (בהשוואה למקומות אחרים) והמסלול מאוד יפה.
ממליץ להשכיר רכב ליד תחנת הרכבת Termini מסיבה שזה גם מחוץ לאזור האזור (אזור ZTL). ממליץ על חיפוש רכב ב-DiscoverCars.

החלק הכי מעניין זאת החנייה בפירנצה. מרכז העיר זה אזור אסור לתושבי חוץ, ולכן נותרנו להשתמש בחניות פרטיות בתשלום או בחינם. ממליץ להחנות ליד סופמרקט גדול, נגיד COOP (נווט אותי בגוגל). משם אפשר לקחת רכבת קלה (Tram) מהתחנה Nenni-Torregalli הנמצאת ליד. הנסיעה מרכז העיר (10-15 דק’) אל תשכחו לרכוש כרטיס נסיעה לתחב”צ בחנויות הטבק (tabaccheria) ליד.

מה לראות בפירנצה ביממה

פירנצה עיר מאוד מיוחדת ואם יש לכם קצת זמן לראות אותה, אסכם לכם את הדברים הכי חשובים לראות:

  • הדבר הראשון והכי קרוב זאת הקתדרלה האייקונית של עיר “סנטה מריה דל פיורה“, אל תפספסו את הקתדלה המרהיבה הזאת במיוחד שהיא בחינם!
  • בונוס! לנופים עוצרי נשימה – אפשר לעלות לכיפה של ברונלסקי (קפלה של הקתדלה) – לצערי בתשלום (מומלץ לרכוש מראש!) הכרטיס כולל כניסה מגדל הפעמונים של ג’וטו, מוזיאון האופרה דל דואומו וסנטה רפרטה (תקף ל-72 שעות).
  • לאכול ב-All’Antico Vinaio אחד מהמקומות הכי מפורסמים בפירנצה (יש להם 2 סניפים ברומא גם), אבל בפירנצה הוא המקורי והכי טוב! הבעיה זה התור למקום.
  • גלריית אופיצי – אחד ממוזיאוני האומנות המפורסמים בעולם,ובהחלט שווה ביקור אם אתם בפירנצה. הגלרייה הזאת היא ביתם של אוסף מדהים של יצירות אמנות, כולל יצירות מופת של המפורסמים: בוטיצ’לי, מיכלאנג’לו, לאונרדו דה וינצ’י, רפאל וקראווג’יו ועוד הרבה. זו הזדמנות מצויינת לראות כמה מיצירות האמנות האייקוניות ביותר מתקופת הרנסנס האיטלקי. (חשוב להזמין מראש!)
    מי שרוצה לבקר לא רק בגלריית אופיצי אלא גם בארמון פיטי וגני בובולי (אפשר לרכוש כרטיס מכאן)
  • לבקר בפונטה וקיו (Ponte Vecchio) – גשר יפהפה על פני נהר הארנו. התפעלו מחנויות התכשיטים וצאו לטיול לאורך הנהר.
  • תטיילו עוד קצת באזור לאורך הנהר ואפשר להתכונן חזרה לרומא.

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *