פיאצה דל פופולו

פיאצה דל פופולו

פיאצה דל פופולו מהפיאצות הגדולות ברומא והיא גם נקראת “כיכר העם”. הכיכר ממוקמת בכניסה הצפונית של רומא, פיאצה דל פופולו עומדת כעדות מלכתות לפער, ההיסטוריה והמורשת האמנותית של העיר. פיאצה דל פופולו הייתה מרכז פעילות ומקום מפגש במשך מאות שנים עוד מתקופת האיפרייה הרומית אשר סיימו את התהלוכות הניצחון שלהן פה.

בכיכר יש את הכנסיות התאומות הסמל האייקנוי של הכיכר והמזרקה הגדולה עם האובליסק.

על פיאצה דל פופולו

פיאצה דל פופולו - כיכר העם - תצלום מכיוון השער אל החזית של הכנסיות התאומות

כיכר העם היא כיכר שמצליחה להדהים את כוללם עם הפריסה הסימטרית שלה, ממוסגרת ע”י מבנים ניאו-קלאסיים אלגנטיים ואם ממשיכים ישר אי אפשר לפספס את פורטה דל פופולו – שער העם. הכניסה המונומנטלית הזו לעיר נבנתה במאה ה-16 ושימשה בעבר כנקודת כניסה למגיעים שהגיעו מהצפון.

הכנסיות התאומות סנטה מריה דיי מיראקולי וסנטה מריה במונטסנטו ע”י ג’אן לורנצו ברניני במאה ה-16, כל אחת מעוטרת בכיפות בולטות וחזיתות מעוטרות. בכיכר העם נמצאות כמה מזרקות:

  • מזרקת האריות (המרכזית) – מהמאה ה-16 ע”י , האובליסק נוסף בהמשך.
  • מזרקת נפטון ומזרקת אלת רומא (הצדדיות) – מהמאה ה-19 עוצבה ע”י ג’יוספה ואלאדייר וג’ובאני צ’קאריני.

בהמשך מזרקת האריות גם שופצה ע”י ואלאדייר.

ליד פורטה פיאצה דל פופולו – שער כיכר העם יש מוזיאון לאונרדו דה וינצ’י שאני ממליץ לבקר 🙂

מוזיאון לאונרדו דה וינצ’י

לכל חובבי ההיסטוריה והאמנות ממליץ מאוד לבקר במוזיאון לאונרדו דה וינצ’י בכיכר העם. במוזיאון הזה תמצאו אוסף של חלק ממצאותיו הגאוניות שתרמו רבות לאנושות. המוזיאון מתאים לכל הגילאים יש שמה סקיצות שניתן לשחק בהם. מעבר לתרומה למדע הוא גם היה אומן יוצא מן הכלל. ממכונות מעופפות והתכווציות מכניות, מחקרים אנטומיים וציורים אייקונים כמו המונה ליזה.

מה ניתן לעשות באזור כיכר העם

  • מפיאצה דל פופולו ניתן לעלות אל Pincio ואתם כבר בפארק בורגזה, מפינ’ציו יש נוף מרהיב אל הכיכר והעיר.במידה ותלכו לפארק בורגזה יש עוד אטרקציות לעשות באזור, כגון: להשכיר אופניים, סגווי ומכונית גולף.
    – אם אתם מחפשים אטרקציה כייפית ומעניינת עם הילדים, ממליץ בחום על ביופארקו – (קראו עוד גן חיות ברומא, זה לא סתם גן חיות!). כרטיסים לביופארקו ברומא
    – ניתן גם להשכיר סירה קטנה ולשוט באגם למקדש אסקופיוס
    – לחובבי האומנות אל תפספסו את הפנינה הזאת – (קראו עוד גלריית בורגזה). כרטיסים לגלריית בורגזה
Powered by GetYourGuide

הרבה לא יודעים באזור הזה יש הרבה מלונות ואיירבנב מצויינים, המחיר שלהם נמוך משמעותית ממה שתמצאו נגיד במדרגות הספרדיות אבל המיקום בגדול כן מרכזי ויש תחנת מטרו קרובה – Flaminio.

אני רוצה לשתף אתכם בכמה המלצות באזור:

  • River Palace Hotel – כמה צעדים מפיאצה דל פופולו, מלון אלגנטי,גדול עם צוות אדיב ועוזר! מעבר לזה החדרים מצויינים והכל נקי. הארוחת בוקר הייתה גם טובה.
  • Viam Imbriani Suites – ממליץ למי שמחפש דירה במרכז רומא! דירה שעברה את כל הציפיות שלי! קיבלנו את הדירה נקייה ומסודרת. יש את כל הדרוש במטבח. יש מזגן וגם מרפסת.
  • Unique luxury apartment and rooms – מלון דירות להיט! קרוב להכל, חדרים נקיים, יפים ומודרניים.

מחפשים אטרקציות ברומא? כנסו לפוסטים: מה לעשות ברומא ולעשות את רומא בחינם.

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *