בית הכנסת הגדול של רומא

בלב רומא, יותר נכון ברובע היהודי השכון על גדות הטיבר נמצא סמל של חוסן, אמונה ויופי וזה בית הכנסת הגדול של רומא. המבנה האייקוני הזה, עם הארכיטקטורה המדהימה וההיסטוריה העמוקה שלו, הוא ביקור חובה!

קצת רקע והיסטוריה של בית הכנסת

בית הכנסת הגדול של רומא, או טמפיו מג’ורה, הוא פלא ארכיטקטוני השולט על קו הרקיע של הגטו היהודי ההיסטורי. עם כיפתו ריבועית המסיבית וחזיתו הבלתי רגילה. בית הכנסת הוא גם אנדרטה לרוח המתמשכת של הקהילה היהודית ברומא.

ההיסטוריה של בית הכנסת הגדול של רומא שזורה בסיפורו של הגטו היהודי עצמו. הגטו, שהוקם ב-1555 בצו האפיפיור, היה אזור מוקף חומה שבו האוכלוסייה היהודית של רומא נאלצה לחיות תחת סנקציות. למרות התמודדות עם מאות שנים של רדיפות וקשיים, הקהילה היהודית נותרה עמידה, ושמרה על מסורותיה ותרבותה.

ב-1870, עם איחוד איטליה וסיום שלטון האפיפיור, נפתחו סוף סוף שערי הגטו, והקהילה היהודית קיבלה חופש. בנייתו של בית הכנסת הגדול הושלמה בשנת 1904, מסמל את החופש החדש ואת אמונתה המתמשכת. עוצב ע”י האדריכלים וינצ’נזו קוסטה ואוסבלדו ארמני, בית הכנסת כולל סגנון אקלקטי המשלב אלמנטים אשוריים-בבליים וארט נובו.

המוזיאון היהודי של רומא

בתוך מתחם בית הכנסת הגדול נמצא המוזיאון היהודי של רומא, אוצר של חפצי יודאיקה, מסמכים ותערוכות המספרים את ההיסטוריה של הקהילה היהודית ברומא. המוזיאון מציע מבט מקיף על החיים היהודיים ברומא החל מתקופה הרומית העתיקה ועד לתקופה המודרנית. מוזיאון חובה ביקור להכרות יותר מעמיקה של ההיסטוריה של העם היהודי. הכרטיס למוזיאון כולל גם כניסה לבית הכנסת עם סיור קטן.

איך להיכנס לבית הכנסת הגדול של רומא

למי שרוצה להיכנס רק לבית הכנסת ניתן רק בתפילות שחרית וערבית. יש להציג תעודה ישראלית (ת.ז/דרכון/רשיון), להצניע את עצמך ורצוי להביא כיפה. למי שרוצה להגיע ביום שישי יש להרשם עד הצהריים של יום שישי. הרשמו לתפילה בבית הכנסת הגדול.

מה עוד לעשות באזור

הרובע היהודי הוא מקום מרכזי וקרוב לאתרים חשובים אחרים:

  • פורטיקו ד’אוטביה שנמצאת בסוף הרחוב הראשי, המקום גם שימש כמקדש עם סיפרייה וגם ככניסה לשכונה.
  • לטייל באזור טרסטוורה דרך האי טיברינה, שכונה מאוד יפה ועדות לקיומה של העם היהודי באזור עוד מלפנה”ס.
  • לטייל ברוחובותיה של הרובע
  • כאשר מגיעים לפורטיקו ד’אוטביה, תבחינו לירידה למטה (במידה ופתוח). משם ניתן להגיע לפיאצה ונציה וקמפידוליו ובדרך תראו גם את תיאטרון מרצ’לו.
  • בנוסף ניתן ללכת לשוק הפרחים (קמפו דה פיורי) ומשם לפיאצה נבונה.
  • Torre Argentina Relais – מיקום מרכזי וקרוב לכל האטרקציות. הצוות במלון מקצועי ואדיב, מוכן תמיד לעזור בכל בקשה. המלון עצמו מאוד מודרני ומפנק. יש אפשרות לבקש ארוחת בוקר כשרה.
  • Casa verde – דירת 2 חדרים במרכז העיר, קרובה לכל האטרקציות. בעל הדירה אדיב, שירותי, עוזר וגם ישראלי! אפשר לבקש פלטת שבת ומיחם.
  • Portico D’ottavia – דירה ברובע היהודי, מתאימה למשפחות גדולות – 3 חדרים
  • HT6 – מלון בלב הרובע, שירות אדיב, ארוחת בוקר כשרה, כמה צעדים מהבית הכנסת הגדול וגם מהמסעדות הכשרות.

לעוד מלונות, קראו את הפוסטים המלונות הכי טובים ברומא, מלונות ודירות למשפחות ברומא

Powered by GetYourGuide

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *