חג המולד בנאפולי

חג המולד בנאפולי - כריסמס בנאפולי

שאלה שנשאלת אין ספור פעמים מה לעשות בחג המולד בנאפולי. בפוסט אני הולך לרכז את הפרטים החשובים שקשורים לחג המולד/הכריסמס בנאפולי שזה השווקים, אירועים מיוחדים והמלצות.

קצת רקע על חג המולד באיטליה. איטליה זאת מדינה נוצרית קתולית. חג מולד זהו חג דתי המציין את יום הולדתו של ישו וגם חג חילוני שמאחד את המשפחות. חג המולד נקרא באיטליה Natale אבל אנו נוהגים גם לקרוא לו כריסמס.

נאפולי נחשבת לאחד היעדים המגניבים באיטליה להעביר את חג המולד (כריסמס). מעבר לאוכל הטעים בנאפולי יש את קישוטים, שווקי חג המולד, אווירה שלא תרגישו בהרבה עיירות אחרות באיטליה! כך שאל תדאגו יש מה לעשות בנאפולי בחג המולד ולקראתו.

חג המולד בנאפולי

לקראת חג המולד (כריסמס) קורה החלק האהוב עלי! קישוטי חג המולד שאי אפשר לפספס, אךךךךך כמה שהם מוסיפים לאווירת החג! אבל חוץ מהקישוטים ברחובות ובפיאצות המרכזיות קורה עוד משהו מיוחד, מתווספים עוד כמה מאכלים מתוקים נפוליטניים בשביל לפתוח את אווירת החג.

איזה מתוקים נפוליטניים יש בחג המולד?

  • Struffoli (נקראים גם כדורי דבש)
  • Pastiera (עוגת ריקוטה בטעם תפוזים)
  • Roccocò (עוגיות שקדים)
  • Cassatina (מיני עוגות ריקוטה)

אזורים ורחובות יפים להסתובב בחג המולד בנאפולי

  1. אחד מהאזורים שמביאים את תחושת החג זה כמובן San Gregorio Armeno אשר נמצא במרכז העיר. שעליו אני מפרט בפסקה הבאה (שווקים בנאפולי)
  2. Via ToledoPiazza PlebiscitoPiazza Trieste e Trento. למי שאוהב שופינג אלו המקומות האידיאלים אני מדבר כמובן על ויה טולדו אשר מלאה בחנויות אופנה, דברים שנעשו בעבודות יד שקשורים לחד המולד. אבל מה עוד יפה זאת הקישוטים, האורות והאווירה של החג. מי שרוצה ספוליאטלה אמיתית, אני ממליץ לכם לטעום אותה טרייה מהתנור, בגלריה אומברטו או בברים ההיסטוריים בכיכרות טריאסטה וטרנטו ופלבשיטו.
  3. Piazza DanteMontecalvarioAvvocata. גם באזורים אלו לא חסרים רעיונות למתנות וקניות. לאורך הדרך תוכלו לנשום את אווירת החג, האותנטיות של נאפולי המורכב מסמטאות ורחובות המוארים באורות ובצבעים של הבתים החגיגיים, ניחוח הערמונים הקלויים וסצנות המולד המלכותיות.

שווקים בנאפולי

בשנת 2023/2024 שווקי חג המולד בנאפולי יפתחו החל מתאריך 3 לדצמבר עד 8 לינואר.
ימי חג 8,25,26 לדצמבר ו-1,6 לינואר

איפה נמצאים השווקים? השווקים העיקריים בנאפולי נמצאים באזור ההיסטורי של נאפולי, אם רוצים להגיע לנאפולי לקראת חג המולד ממליץ לקחת מלון במרכז ההיסטורי. הפוסט מלונות הכי טובים ומומלצים בנאפולי יעזור לכם.

San Gregorio Armeno

סוף סוף אחרי התאששות מהקורונה, חוזר אחד משווקי חג המולד הוותיקים והמפורסמים בנאפולי! המקום בעצם רחוב שנמצא במרכז נאפולי ויש בו המון חנויות קטנות. ברחוב תמצאו כל מיני פסלונים קטנים של דמויות חג המולד וגם מפורסמים שונים (הרבה עבודות יד).
אחד המאפיינים העיקריים של ויה סן גרגוריו ארמנו הוא שהוא פתוח כל השנה: לא רק בחג המולד.
בנוסף, נאפולי מאוד מסורתית וזה הקטע שלהם של יצירת סצנות מולד שבהן מציגים את לידתו של ישו. אחת הסצנות המולד הידועות בעולם נמצאת במוזיאון הלאומי של סן מרטינו (Certosa di San Martino).

המלצה אישית: בכל שנה לקראת חג המולד בכנסייה San Lorenzo Maggiore מוצגות סצנות מולד מיניאטוריות מרהיבות וכל זה עבודת יד. הכניסה חינם!
נווט אותי לכנסייה (יש שמה גם מוזיאון שהוא בתשלום אבל הכנסייה בחינם)

אזורי שווקי הכריסמס בנאפולי

כבר החל מ-3 לדצמבר, בחלק מאזורי העיר תוכלו לראות שווקי כריסמס. תוכלו ללחוץ ישר על המיקום וזה יפתח לכם גוגל מפות. (ממליץ לרכוש כרטיס סים לניווט בזמן אמת – כרטיס סים מוקמי באיטליה)

האזורים הם:

נתחיל מהאזור הכי מרכזי בעיר.

יהיו גם שווקים באזור Vomero (אזור סמוך לשכונות הספרדתיות (Quartieri Spagnoli)).

Certosa di San Martino

המוזיאון הלאומי של סן מרטינו הוא מוזיאון שנפתח לציבור בנאפולי בשנת 1866, לאחר איחוד איטליה. המקום היה גם מנזר של מסדר הקרטוזיאנים שנחשב לאחד ממסדרי הנזורה המחמירים ביותר של הכנסייה הקתולית. אם מעניינות אתכם סצנות מולד פה נמצאת אחת היצירות המשובחות של מיכאל קוצ’ינילו (Michele Cuciniello). קוצ’ינילו היה אדריכל נפוליטני שהחליט לתרום את אוסף הפסלונים קטנים שבנה (בערך כ-800 יחידות) למי שהיה בעבר המנהל של המוזיאון. קוצ’ינילו רצה באופן אישי לעקוב אחר הבמה וההרכבה של כל סצנת המולד, שנחנכה בשנת 1879. מעבר לקוצינילו יש סצנת מולד של ריצ’ארדי, פסקוואלה פרונה המורכב מ-956 חפצים ועוד יצירות מהמאה ה-15.

שוקי חג המולד במוזיאון הרכבת הלאומי של פייטרסה

עדכון לכריסמס בנאפולי 2023/2024: כרגע אין מידע אם השנה יתקיים האירוע במוזאיון הרכבת, כנראה לקראת סוף אוקטובר יצא מידע רשמי.

לאחר ההצלחה בשנת 2021, מוזיאון הרכבת הלאומי של פיטרסה (Museo Nazionale Ferroviario di Pietrarsa) פותח מחדש את שעריו לשוקי חג המולד. המהדורה השלישית תתקיים בין ה-27 בנובמבר 2022 ל-30 בדצמבר 2022 ומבטיחה להיות מלאה בהפתעות.

אחד המקומות הייחודים ליד נאפולי, בעבר שימש כמפעל פלדה ומאז 1845 כמפעל קטרי קיטור. ב-1853 עבדו בפייטרסה כ-700 פועלים, מה שהפך את המפעל לגרעין התעשייתי האיטלקי הראשון והחשוב ביותר למעלה מחצי מאה לפני לידת פיאט. בשנת 1989 הפך רשמית למוזיאון.

טוב, פה בפוסט אני מספר על חג המולד בנאפולי והסביבה ולא רוצה לתת יותר מידיי היסטוריה. בחג המולד הזה יהפוך המקום לאגדה אמיתית! בתי עץ, מוזיקה של אמני ולהקות רחוב, אורות, צבעים הרבה אוכל ויין שהולכים להכניס אתכם לאווירת חג מולד אמיתית! המקום הכין תוכנית מיוחדת לילדים הקטנים (אבל זה לדוברי איטלקית)
למבוגרים, לעומת זאת, מתקיימים אירועים מיוחדים הכוללים מופעים, קברט, מופעי תיאטרון, קונצרטים חיים ואמנים שונים.

איך להגיע לשוקי חג המולד במוזיאון הרכבת הלאומי של פייטרסה

ניתן להגיע למוזיאון ב3 דרכים שונות:

  1. רכבת רגילה היוצאת מתחנה המרכזית בנאפולי (Napoli Centrale) לכיוון סלרנו (Salerno) וירידה בתחנה Pietrarsa‐San Giorgio a Cremano – בערך 1.4 אירו לכיוון לבנאדם
  2. רכבת תחתית היוצאת מ Napoli Garibaldi וירידה בתחנה Pietrarsa‐San Giorgio a Cremano
  3. יש אפשרות ישר להיכנס לאווירה של סרט משנות ה50, זאת אומרת נסיעה על רכבת עתיקה ,חוויה שלא תחוו בהרבה מקומות!
    לעוד פרטים היכנסו לאתר הרשמי לרכישת כרטיס (ביחרו ב Region את האזור Campagna)

מחיר כניסה: מבוגר 8-10 אירו, ילד מגיל 3-12: 5 אירו , ילדים עד גיל 2 חינם.
לעוד פרטים על האירוע לחצו כאן (האתר באיטלקית השתמשו במתרגם של גוגל).

חג מולד בפארק המים – Valle dell’Orso

כרגע אין מידע לשנת 2023.

פארק המים Valle dell’Orso אשר נמצא בעיירה סמוכה לנאפולי Torre del Greco החליט גם השנה לפתוח את חג המולד בפארק שלה. מ-26 לנובמבר עד 26 בדצמבר Valle dell’Orso משחזר את אווירת חג המולד במלוא המסורת הצפון-אירופית.

המתחם מאוד מתאים לילדים, המון פעילות, בשנה שעברה האירוע היה מתאים גם לדוברי אנגלית אז אני מניח השנה האירוע יהיה יותר גדול ומבטיח! חוץ ממתחמי משחקים לילדים, יהיו מופעים, מתחמי אוכל עם ניחוח ערמונים שאי אפשר לפספס.

החלקה בממלכת הקרח של אדנלנדיה

החלקה על קרח זה אחד הדברים האהובים עלי אישית, חוויה שלא מגשימים כל יום בשנה ואם בכלל! ואין הגבלה של גיל לדבר הכיפי הזה. פארק אדנלנדיה משתדרג את התאפורה לקראת חג המולד ויוצרת את ממלכת הקרח שבהם יוכלו להנות מהחלקה על הקרח גם ילדים וגם מבוגרים. ממלכת הקרח גם רוצה לגרום לכם לחיות חוויה חלומית בין קרחונים נוצצים והרים מושלגים.

כרגע אין את הפרטים המלאים ך 2023/2024

תחזרו לפוסט לקראת התאריך, אנסה לעדכן אתכם 🙂 אגב הפארק נמצא מחוץ לעיר וצריך לקחת רכבת בשביל להגיע אליו.

שוק הדגים של פורטה נולנה

רוב אזור דרום איטליה אוהבים לאכול דגים במיוחד לקראת ערב חג המולד! בהתחשב בביקוש הרב במהלך החגים קשה למצוא כאלה באיכות טובה.מקום ידוע בנאפולי הוא שוק הדגים פורטה נולנה וליתר דיוק Pescheria Pizzi Pizzi di D’Anna Vincenzo.

ביום יום השוק הוא רגיל אבל בתאריכים 23-24 לדצמבר קורה משהו מיוחד ומסורתי שכל הנפוליטנים מכירים! המושג נקרא “Antivigilia” מפירוש היום שלפני חג המולד. לתיירים מומלץ לטייל בין האורות, הרעשים, הצבעים והריחות של השוק כדי לחוות את נאפולי האמיתית.תראו את האנשים מתנשפים בין ההכנות האחרונות לארוחת הערב משוטטים בין צדפות, דיונונים, בקלה, תמנונים ,דגי חרב מסודרים במיכלים כמו יצירות אמנות.

סיור קולינרי בנאפולי

סיור אוכל בנאפולי

אחת התקופות היפות לקחת סיור קולינרי בנאפולי. אתם שואלים מה מיוחד בסיורים קולינרים? המדריכים המקומיים שמעבירים את הסיורים הקולינריים הם אנשים שחיים את התרבות האוכל המקומית, יודעים לאיפה ללכת, יודעים את ההיסטוריה ויודעים איך בעצם לגרום להרגיש שאתם נמצאים במקום הנכון! לא פעם ראשונה שאני שומע שאנשים נופלים במקומות שהאוכל לא טעים, הפיצה לא כמו שמתארים וככה בעצם מלווה אותם ההרגשה שהאכול האיטלקי זה בלוף…

אני אני רוצה לתת לכם כמה סיורים קולינרים מומלצים של מקומיים בנאפולי.

סיור קולינרי עם מקומי Do Eat Better

הסיור מנוהל ע”י חברה מקומיים וזכה להמון שיבוחים על איכות הסיורים, תועלת ומחיר. מאחורי כל מנה שתטעמו תקבלו את ההיסטוריה של המנה, של המקום, רמה האנגלית ממש קלילה ומעניינת. אל תשכחו לשמור את כל המקומות 🙂
אורך הסיור בערך כ-3 שעות, נקודת המפגש קרוב לכיכר Dante (תחנת מטרו). הפרטים המלאים בקישור הסיור.
צמחונים בקהל? גם לכם ידאגו, רק אל תשכחו לציין בהרשמה לסיור

סיור קולינרי עם מקומי – פוד רפאל

טעימה ממגוון מנות נפוליטניות מקוריות, סיור בלב היער נאפולי, ברחובות הצרים שלה ובמקומות שאי אפשר יהיה לעמוד בפניי הריח של האוכל המטורף!
בסיור תטעמו את הפיצה הכי טעימה! בבא (babà), וספוליטלה (sfogliatella), ועוד טעימות מהמנות המקומיות.
אורך הסיור כ-2.5 שעות.

יש עוד הרבה סיורים מעניינים בנאפולי ואזורים אחרים כגון סורנטו ודרך אמלפי, קראו בפוסט סיורים בנאפולי.

תיאטרון סן קרלו

חג המולד יכולה להיות סיבה מצויינת להצגה בתיאטרון סן קרלו בנאפולי, בית האופרה העתיק בעולם. תוכנית דצמבר מוקדשת כולה לחג המולד.

למרות שהתיאטרון המקורי משנת 1737 נשרף בשנת 1816, השחזור של אנטוניו ניקוליני מהמאה ה-19 הוא איך שהיה נראה בהתחלה. אם אינכם יכולים להגיע להופעה, קחו סיור לתיאטרון המדהים הזה! אחד התיאטרונים הכי יפים בעולם כולו!

אם אתם רוצים להגיע להופעה, בקרו באתר הרשמי של תיאטרון סן קרלו. אם אתם רוצים להגיע ולראות מבפנים את התיאטרון ניתן לעשות זאת רק דרך סיור, יש סיורים באנגלית בשעה 10 בבוקר ו 15:30 בצהריים. אתם יכולים לקנות במקום גם, אבל מומלץ להזמין מראש, תוכלו לקרוא עוד באתר הרשמי.


חג המולד בנאפולי והסביבה זאת עוד הזדמנות טובה לבקר בנאפולי כי יש מה לעשות בחג רק שאין מספיק מידע בעברית. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק מטיילים בנאפולי ,שתפו את החוויות שלכם ועיזרו לאחרים 🙂

  1. אל תקנו חבילות אינרטנט לחו”ל מחברות בארץ! המחיר בשמיים והאיכות בריצפה. קראו את הפוסט כרטיס סים מקומי באיטליה ותחסכו מאות שקלים על דבר שנקרא אינטרנט שנחשב למשהו בסיסי כיום. בפוסט אני מסביר על הסים הוירטואלי שיצא מהפכה בשוק וגם על חברות הסלולר באיטליה שמשתלם לקנות מהם את הסים.
  2. כמובן שכל האטרקציות והמוזיאונים פתוחים כרגיל. קראו בפוסט מה לעשות בנאפולי

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *