מה לעשות בנאפולי

מה לעשות בנאפולי

מה לעשות בנאפולי? נאפולי עשירה מבחינה קולינרית, מעניינת תרבותית והיסטורית היא פשוט מוקפת בהיסטוריה מעניינת! להרבה מאיתנו, קולינריה הוא נושא בלתי נפרד מהטיול! כך שמהבחינה הזאת אתם הולכים להתאהב בנאפולי!

תמיד האיטלקים אומרים שיש משהו מיוחד בפיצה בנאפולי, פיצה היא אותה פיצה ,הרכיבים הם אותם רכיבים אבל הפיצה יותר טעימה בנאפולי, הזוי לגמרי! אני מסכים לגמרי. אבל פה אנחנו נדבר על אטרקציות ולא על אוכל, מי שאומר שאין מה לעשות בנאפולי, טועה! אני אישית כבר הייתי 3 פעמים בנאפולי ולא נמאס!

הרבה מטיילים מגיעים לא רק בשביל נאפולי! אלא גם בשביל חוף אמלפי אשר נחשב לאחד המקומות המפליאים על פני הים התיכון. נאפולי זאת נקודת מוצא מוציינת לביקור בעיירות חוף אמלפי כגון סורנטו, אמלפי, פוזיטנו, ראבלו וזה לא הכל! יש את האיים החלומיים כגון קאפרי, איסקיה ופרוצ’ידה. בפוסט ארחיב עליהם יותר.

אם החלטתם להגיע לנאפולי, אין משהו שיותר חשוב בהתחלה מאשר למצוא מלון במקום בטוח, נגיש ומרכזי. ולכן כתבתי פוסט אשר יעזור לכם המלונות הכי טובים מומלצים בנאפולי.

הצטרפו לקבוצה בפייסבוק “נאפולי למטיילים”
תשאלו שאלות,המלצות ועזרו לשאר חברי הקבוצה

קבוצת פייסבוק מטיילים בנאפולי


מה לעשות בנאפולי

נאפולי ,קצת היסטוריה

לפי האגדה,סוחרים מרודוס הקימו את העיר באי Megaris איפה שכיום נמצאת הטירה (Castel dell’Ovo) בשנת 680 לפנה”ס.
במקור העיר הייתה נקראת Partenope לכבוד הסירנה שגופתה נשטפה קודם לכן שם.
(היא הטביעה את עצמה לאחר שלא הצליחה לפתות את אודיסאוס).

בסופו של דבר סופחה לתוך העיר החדשה, ניאפוליס, שנוסדה על ידי היוונים מ Cumae (Cuma) בשנת 474 לפנה”ס. עם זאת, בתוך 150 שנה עברו לידיים הרומיות, והפך אתר הנופש VIP על ידי הקיסרים פומפיי, קיסר וטיבריוס.

לאחר נפילת האימפריה הרומית, הפכה נאפולי לדוכסית, במקור תחת הביזנטים, ולאחר מכן כ”דוכס עצמאי “, עד שנלכדה בשנת 1139 על ידי הנורמנים ונספגה בממלכת שתי הסיציליות.

אחרי קצת סקירה היסטורית,נשאלת שוב מה לעשות בנאפולי?

Centro Storico & Mercato / מרכז היסטורי ושוק

מה לעשות בנאפולי,מרכז היסטורי ושוק

מנזרים סודיים, מקדשים פולחניים וריח של פיצה טרייה מהטבאון ,מקום פשוט מרתק!

לפי איך שבנוי המקום יש 3 רחובות ראשים,אחד מהם נקרא “Spaccanapoli” מהוא מורכב מהמון רחובות. מה מיוחד ברחוב הזה? כפי שאתם רואים בתמונה, הכל מובן, זה הוא רחוב שאורכו כ2 ק”מ ויוצר מראה מיוחד. ברחוב הזה תוכלו לראות כל מיני חנויות קטנות ומגניבות, עם מתנות מעולות, הכי חשוב שאם אתם רוצים לקנות משהו, אל תמהרו לקנות.,
יש מצב גדול מאוד שבחנות ליד המחיר זול יותר.

סיור הכרות בנאפולי

כמו שציינתי, נאפולי מלאה בהיסטוריה ויופי נסתר שלא תשימו לב אליו. אורך החיים הנפוליטני הוא מאוד שונה מהאיטלקי מהאזורים אחרים. את כל זה לא תדעו ולא תבינו אם לא תקראו לפני על ההיסטוריה ועל המקומות שמקשרים אותה. אני מאוד ממליץ לקחת סיור הכרות בנאפולי, כדי להכיר אותה היטב, המדריכים גם יעזורו לכם לכל מה שקשור איפה כדאי לאכול, ללכת ועוד הרבה מידע שימושי וזה יקרב אתכם לאוצר של נאפולי! קראו עוד בפוסט סיורים בנאפולי.

עיר תחתית בנאפולי

עיר תחתית בנאפולי

נאפולי מאוד מפורסמת לא רק בגלל האוכל חחחח, עיר תחתית בנאפולי מקום יחודיי מבין העתיקים בעולם אשר נבנה עוד בימי השלטון היווני אשר יוביל אתכם למבוך אקוודוקטים (אמות מים), מעברים ובורות מים.
לאחר הכיבוש הרומי שומשה העיר התחתית בדרכים שונות. העיר התחתית מהווה מבין האטרקציות המובילות בנאפולי ובכל אזור קמפניה. אני ממליץ לבקר בעיר התחתית הזאת!

כרטיסים לעיר תחתית בנאפולי
קראו עוד בפוסט עיר תחתית בנאפולי

גלריית בורבוניקה

בנוסף לעיר תחתית, יש את גלריית בורבוניקה אשר נבנתה מאוחר יותר. גלריית בורבוניקה מעולם לא הושלמה , אבל המנהרה החצובה שימשה מאוחר יותר כמקלט לתקיפות אוויר ובית חולים חירום במהלך מלחמת עולם השנייה.

הגישה לגלריות הענקיות ולמנהרותיו המפחידות והמעניינות היא באמצעות סיור בלבד, במהלכו ניתן לראות את בורות המים ושלל שרידים ופסולת ושימושיה השונים, כולל מכוניות ישנות, וספות, אופנועים ושברי פסלים ופרטי אדריכלות.

ההבדל בין העיר התחתית לגלריית בורבוניקה היא שהעיר התחתית נבתנה עוד בתקופת שלטון יווני-רומי וגלריית בורבוניקה נבנתה ממש מאחור יותר ע”י בורבונים. קראו עוד על גלריית בורבוניקה

קטקומבות של סאן ג’נארו + סאן גאודיוס

קטקומבות הן מערכות קבורה תת קרקעיות, ונחשבות קדושות לנוצרים. כמובן שיש המון היסטוריה מאחורי כל הקטקומבות.
הקטקומבות הן ביתם של 3 סוגי קברים, שכל אחד מהם מתאים למעמד חברתי מסויים. לעשירים החדר הפתוח, במקור נשמר על ידי שערים ומעוטר בפרסקות. גומחות הקיר הקטנות והמלבניות יותר, המכונות לוקולום, היו שייכים למעמד הביניים, בעוד (קברי הרצפה) היו שמורים לעניים.

הכרטיס כולל את שני הקטקומבות שהן קרובות. ממליץ למבקר קודם בסאן גאודיוס כי היא יותר קרובה למרכז.
כרטיסים לקטקומבות של סאן ג’נארו + סאן גאודיוס
קראו עוד בפוסט קטקומבות של סאן ג’נארו + סאן גאודיוס

מוזיאונים וקתדרלות בנאפולי

המוזיאון הלאומי לארכאולוגיה של נאפולי

המוזיאון הארכיאולוגי בנאפולי הוא אחד המוזיאונים שחובה לבקר בו מי שחובב היסטוריה ואומנות. המקום נחשב לבין המוזיאונים לארכאולוגיה הכי חשובים בעולם. במוזיאון תמצאו פסלים מהתקופה הרומית חפצים מההתנחלויות היווניות, ציורי קיר מפומפיי ושרידים ואפיגרף ממצרים העתיקה.

המוזיאון בעל 4 קומות של עתיקות גם מתקופת הרנסאנס. במוזיאון תמצאו גם פסלים, ציורי קיר אירוטים ואף סוטים מאוד מהערים פומפיי והרקולנאום.

כרטיסים למוזיאון הלאומי לארכאולוגיה של נאפולי
קראו עוד בפוסט המוזיאון הלאומי לארכאולוגיה של נאפולי

Cappella Sansevero

הקפלה של Sansevero

היא קפלה בארוקית בהשראת הבונים החופשיים, שבה תוכלו למצוא את הפסל המדהים של ג’וזפה סנמרטינו, כריסטו וואלאטו (Veiled Christ) (ישו המשיח).
צעיף השיש שלו כל כך מציאותי, שמפתה לנסות להרים אותו ולהציג את ישו מתחת.
זהו אחד מכמה נפלאות אמנותיות הכוללות את הפסל של פרנצ’סקו קויירולו Il Disinganno, Pudicizia  של אנטוניו קורדיני וציורי פרסקו צבעוניים להפליא של פרנצ’סקו מריה רוסו, שלא נגעו בהם מאז היווצרותם בשנת 1749.

נווט אותי למקום בגוגל

Castel Nuovo / קאסטל נואובו

מה לעשות בנאפולי, Castel Nuovo

המקומיים מכירים את הטירה מהמאה ה -13 כמו Maschio Angioino  ואת הקאפלה פאלאטינה של קאפלה (Cappella Palatina) .היא ביתם של שברי ציורי קיר על ידי רנסנס מיוריק ג’וטו

תוכלו למצוא חורבות רומיות מתחת לסאלה דל ארמריה (Sala dell’Armeria), ואוסף של ציורים נפוליטניים מהמאה ה -17 עד ראשית המאה ה -20. בקומה העליונה יש עבודות יותר מעניינות, כולל ציורי נוף של לואיג’י קריסקוניו וציור בצבעי מים על ידי האדריכל קרלו ונוויטלי.

ההיסטוריה של הטירה משתרעת חזרה לשארל הראשון, מלך נאפולי וסיציליה אשר עם השתלטו על נאפולי ועל הממלכה הסיציליאנית ועל שוואבי.
מצא את עצמו בשליטה לא רק רכישות חדשות שלו בדרום איטליה, אלא גם של רכוש בטוסקנה, צפון איטליה ופרובנס (צרפת) . היה זה הגיוני לבסס את השושלת החדשה בנאפולי, ולא את פאלרמו בסיציליה, ושארל השיק תוכנית בנייה שאפתנית להרחבת הנמל וחומות העיר. התוכניות שלו כללו המרת המנזר הפרנציסקני לטירה שעדיין עומדת ב Piazza Municipio .

נווט אותי למקום בגוגל

מתחם סנטה קיארה בנאפולי

מה לעשות בנאפולי

עצומה,גותית ומרמה בחוכמה ה Basilica di Santa Chiara האדירה ניצבת בלב מתחם המנזר/כנסייה השקט הזה.
הכנסייה נפצעה קשות במלחמת העולם השנייה, מה שאתם רואים היום זה שחזור שבוצע במאה ה-20 Gagliardo Primario’s שבמקור מהמאה ה-14.
קראו עוד על מתחם סנטה קיארה בנאפולי.

נווט אותי למקום בגוגל

Duomo di Napoli / קתדרלת נאפולי

מה לעשות בנאפולי,קתדרת נאפולי

הבנייה החלה על ידי שארל הראשון, מלך נאפולי וסיציליה בשנת 1272 ומקודשת בשנת 1315. הקתדרלה נהרסה ברובה מרעידת אדמה בשנת 1456,החזית ניאו-גותית נוספה רק במאה ה19.
הכניסה לקתדרלה היא חינם לגמרי! אם אתם רוצים לקרוא עוד על הקתדרלה, קראו קתדרלת נאפולי

נווט אותי למקום בגוגל

Palazzo Reale & Piazza del Plebiscito

דל פלבישיטו וארמון מלכותי בנאפולי

כפי שנחזה אנדרטה מהמאה ה -16 לתהילה ספרדית (נאפולי היתה תחת השלטון הספרדי באותה עת). הארמון המלכותי של נאפולי (Palazzo Reale) המפואר הינו ביתו של מוזיאון “המוזיאון דל פאלאצו ריאל. במוזיאון יש אוסף עשיר של ריהוט בסגנון הבארוק והניאו-קלאסי, עבודות חרסינה, שטיחי קיר, פיסול וציורים וכמובן נוף עוצר נשימה אל הר וזוב והים התיכון.

קראו עוד על הארמון המלכותי של נאפולי.
נווט אות למקום בגוגל

Castel dell’Ovo

נבנה על ידי הנורמנים במאה ה -12, הטירה העתיקה של נאפולי נקרא שמו (טירת הביצה) לכבוד הסופר הרומי פובליוס ורגיליוס מארו.
הסופרנקבר כביכול בביצה במקום שבו נמצאת עכשיו הטירה, ונאמר כאשר הביצה תשבר, הטירה (ונאפולי) יפלו. למרבה המזל, שניהם עדיין עומדים,
שווה לבקר שמה למראה פנורמי מרהיב.

נווט אותי למקום בגוגל

מוזיאון קפודימונטה

חדר במוזיאון קפודימונטה

הפנינה האמנותית של נאפולי, מוזיאון Museo di Capodimonte. מוקף בנוף הקסום של נאפולי, מוזיאון קפודימונטה ניצב גבוה כמו אוצר של אומנות ותרבות. המוזיאון שוכן בארמון קפודימונטה ובו תמצאו אוסף נרחב המשתרע על פני מאות שנים ומציג יצירות מופת של אמנים גדולים.

קראו עוד על מוזיאון קפודימונטה.
נווט אותי למקום

סיור בתחנות רכבת התחתית של נאפולי

כן,כן זה נכון סיור שאתם הולכים לעשות בעצמם,לא מצריך מדריך,רק כרטיס נסיעה.
קחו את הזמן שלכם,תעברו תחנה,תחנה כמעט כל תחנה היא תחנת אומנות שונה מהאחרת.
לדוגמא התחנה Toledo זכתה בשנת 2012 לתחנת הרכבת התחתית הכי יפה באירופה לפי העיתון The Daily Telegraph. תתחילו את המסע התחנה Garibaldi.
כמו כן לא לשכוח לצאת ספונטני לכוס קפה וספולייטלה (sfogliatella) שמקורו בנאפולי.

רכבת תחתית בנאפולי

פומפיי, הרקולנאום והר וזוב

כמו שציינתי בתחילת הפוסט העיר לא משמעמת ויש מה לעשות בנאפולי! עכשיו הגענו לעוד חלק מעניין ובלתי נפרד מנאפולי!
מעכשיו נתמקד לכל הדברים המעניינים הנמצאים מחוץ לעיר.

פומפיי

פומפיי זאת עיר עתיקה הנוסדה במאה ה-7 לפנה”ס ע”י האוסקאנים שבט איכרים אשר התגורר באיזור זה. במאה ה-5 לפנה”ס הסאמניטים כבשו את העיר והביאו איתם את השגשוג בעיר, אך מהר מאוד במאה ה-4 לפנה”ס הובסו ע”י הרומאים. העיר קיבלה אוטונומיה מנהלתית ותרבותית ונשארה נאמנה לרומא, עד למלחמת בעלות הברית אשר החלה במרד נגד הרומאים יחד עם עוד ערים איטלקיות.אך לבסוף פומפיי נכנעה סופית לשלטון הרומי.

בשנת 79 לספירה התפרץ הר וזוב וכך הרחיבה את כל העיר ולא שרד איש. במאה ה-18 החלו חפירות באזור,נמצאה כמות עצומה של שרידים ופשוט עולם חדש התגלה בפני הארכיאולוגים! האתר נכנס לרשימת אתרי המורשת העולמית!
לכל מי שמגיע לנאפולי חובה ללכת לשם!

כרטיסים לפומפיי | אני ממליץ לקחת עם הדרכה, אתם לא תצטערו! כרטיסים לפומפיי עם הדרכה עם ארכיאולוג
קראו עוד על פומפיי | איך להגיע מנאפולי לפומפיי

הרקולנאום

הרקונאום היא עיר עתיקה רומית, הנמצאת לא רחוק מנאפולי ופומפיי ונחרבה ביחד עם פומפיי בהתפרצות הר געש וזוב.
נחשולים פירוקלסטיים לוהטים כיסו את העיר, והיא נקברה תחת שכבות של חומר געשי בעובי המתקרב לעשרים מטרים.

לפי המיתולוגיה, העיר נוסדה ע”י הרקולס (גיבור מן המיתולוגיה היוונית והמיתולוגיה הרומית בנו של זאוס). אכן העיר נוסדה ע”י יוונים ונכבשה ע”י הרומים בשנת 89 לפנה”ס. מה שמיוחד בהרקלנאום לעומת פומפיי זה שהיא מאוד נשמרה. רוב הגגות של הבתים,מרחצות,אוסף מגילות,ציורים מנייר פפירוס.

הרקלנאום ביחד עם פומפיי הוכרזו כאתר מורשת עולמית ע”י אונסקו.

כרטיסים להרקולנאום | כרטיסים ללהרקולנאום עם הדרכה עם ארכיאולוג
קראו עוד בפוסט הרקולנאום

הר וזוב

הר וזוב נמצא ממזרח נאפולי הצופה על מפרץ נאפולי, אחד מ-3 הרי רעש הפעילים באיטליה ומבין המסוכנים ביותר בעולם. ההתפרצות המתעודת והכי אלימה שקרתה היא בשנת 79 לספירה אשר החריבה את הערים פומפיי והרקולנאום והרגה כ 3,360 איש. מאז ההתפרצות המפורסמת ההר התפרץ עוד פעמים רבות. ההר נחשב לאחד האלימים והמסוכנים בעולם מסיבה שסביב ההר יש צפיפות אוכלוסין גבוהה – כ-3 מיליון איש.

על פי המדענים לפני ההתפרצות במפורסמת שהחריבה את פומפיי והרקולנאום ההר היה רדום אלפי שנים.

למזלינו יש לאנושות את הטכנולוגיה והיכולת לחזות כשבועיים לפני שתתחיל ההפרצות.

לכרטיסים להסבר איך להגיע להר וזוב

חוף אמלפי

חוף אמלפי (קוראים לו גם דרך אמלפי) נחשב לדוגמא יוצאת דופן לנוף ים תיכוני עוצר נשימה ואחד מהמקומות הכי יפים באירופה על פי אונסק”ו.בנוסף נחשב כאחד היעדים הבלתי נשכחים והפופולרים בכל איטליה! אני נסעתי פעמיים ונשארה בי תחושה של עוד! הבתים הצבעונים אשר נבנו צמוד לצוקים, הוף ההרי, חופים, הים הכחול עם הסירות והנופים אל האיים מסביב, פשוט אגדה!

לחוף אמלפי ניתן להגיע בתחבורה ציבורית (לא הדרך הכי נוחה לזה אקדיש פוסט בנפרד), ברכב מושכר או בטיול מאורגן.
* אם תחליטו להשכיר רכב אני לא ממליץ להשכיר בחודשים יולי-אוגוסט, אתם עוד תודו לי 🙂 קראו עוד בפוסט השכרת רכב בנאפולי. אם אין באפשרותכם להשכיר רכב או שלא רוצים אני ממליץ לשריין מקום בסיור מאורגן שיסגור לכם את כל הפינות – סיורים לחוף אמלפי.

ניתן להגיע לחלק מעיירות חוף אמלפי באמצעות מעבורת היוצאת מנמל Molo Beverello – קראו עוד מעבורת מנאפולי

טיול לאחד האיים ליד נאפולי

ליד נאפולי יש איים מרהיבים, שווה לבקר לפחות באחד מהם. ניתן להגיע לאיים קאפרי, איסקיה ,פרוצ’ידה באמצעות מעבורת היוצאת מנמל Molo Beverello – קראו עוד בפוסט מעבורת מנאפולי.

כרגע הייתי רק בקאפרי, קראו את הפוסט מה לעשות בקאפרי


מה יש עוד לעשות בנאפולי?

מעבר למוזיאונים יש אטרקציות יותר מעניינות לעשות כגון סדנאות אוכל! מוזמנים לקרוא על 2 פוסטים שכתבתי סדנת פיצה בנאפולי וסדנת פסטה בנאפולי


אחרי הביקוש בקבוצת הפייסבוק מטיילים ישראל בנאפולי לאטרקציות נוסופות בנאפולי הכנתי פוסט המשך על אטרקציות ומוזיאונים בנאפולי.

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *