קטקומבות של סאן ג’נארו

קטקומבות של סאן ג'נארו וסאן גאודיוס

הקטקומבות העתיקות והקדושות ביותר של נאפולי הפכו לאתר עלייה לרגל עבור הנוצרים כאשר גופתו של סאן ג’נארו נקברה במאה ה-5. המקום מאפשר למבקרים לחוות עולם אחר מעורר של קברים, מסדרות רחבים אשר כוללים ציורי קיר (פרסקות) מהמאה ה-2, פסיפסים מהמאה ה-5 ופורטרט הכי עתיק של סאן ג’נארו.

הקטקומבות הן ביתם של 3 סוגי קברים, שכל אחד מהם מתאים למעמד חברתי מסויים. לעשירים החדר הפתוח, במקור נשמר על ידי שערים ומעוטר בפרסקות. גומחות הקיר הקטנות והמלבניות יותר, המכונות לוקולום, היו שייכים למעמד הביניים, בעוד (קברי הרצפה) היו שמורים לעניים.

החלל העליון של הקטקומבה ידוע גם כמקום קבורתם של הבישופים ונודע במיוחד לאחר התרחבותו עם שרידי מרטיר סן ג’נארו (מי שמוכן לסבול ולמות בשביל הדת) במאה ה5. הקטקומבה התחתונה, רשת צפופה חצובה באבן הטוף. הקטקומבה התחתונה משתרעת סביב בזיליקת סנט אגריפינו (Basilica of Sant’Agrippino). הקטקומבה/השכנה התחתונה המרשימה, עם תקרות בגובה של עד 6 מטרים, מכילה אגן טבילה גדול שהוזמן על ידי הבישוף פאולוס השני, שמצא מקלט בקטקומבות של סן ג’נארו במאה השמינית במהלך המאבקים.

*קטקומבות – מערכת קבורה תת קרקעית.

איך להגיע לקטקומבות

הקטקומבות של סאן ג’נארו לא נמצאות ממש רחוק ממרכז העיר,מ Via Toledo בערך כחצי שעה. ניתן להשתמש בתחבורה ציבורית ולהגיע תוך 15-10 דקות. (נווט אותי לסאן ג’נארו).
אם אתם רוכשים מהלינק למטה המחיר כולל גם את קטקומבות של סאן גאודיוס, שנמצא ממש בדרך לסאן ג’נארו. תוכלו בדרך לבקר כבר בשניהם 🙂 (נווט אותי לסאו גאודיוס)

כרטיסים לקטקומבות של סאן ג’נארו + סאן גאודיוס

את הכרטיסים ניתן לרכוש כבר מראש ולחסוך המתנה בתור, אחרי הרכישה ישלח אליכם QR CODE כניסה.
* הכרטיס כולל את הכניסה לקטקומבות סאן גאודיוס + סאן ג’נארו (כולל הדרכה) + בזיליקת סנטה מריה דלה סניטה והנחה לקלויסטר של סנטה קיארה


לא להתבלבל בין הקטקומבות לבין העיר התחתית של נאפולי, עליה תוכלו לקרוא בפוסט עיר תחתית בנאפולי. כמו כן יש את גלריית בורבוניקה שהיא חלק מהעיר התחתית בנאפולי. נבנתה מאוחר יותר ושימשה כמחסה בזמן מלחמת עולם השנייה, קראו עוד גלריית בורבוניקה.

זה רק חלק קטן מהאטרקציות שיש בנאפולי – קראו עוד מה לעשות בנאפולי

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *