איך להגיע מטביליסי למצחתה

איך להגיע מטביליסי למצחתה

לכל מי שמתכנן לראות את הצתפית הכי יפה של המפגש של הנהרות קורה ואראגווי צריך להגיע למנזר הצלב (מנזר ג’ווארי) שנמצא במצחטה, בפוסט אפרט על כל הדרכים איך להגיע מטביליסי למצחתה ולמנזר ג’ווארי.

מחפשים מה עוד לראות בטביליסי וכל ההמלצות חוזרות וחוזרות? קראו את הפוסט שלי מה לעשות בטביליסי יש שמה המון מקומות שאף אתר לא מדבר עליהם!

במשך מאות שנים, מצחתה הייתה המקום הקדוש של גאורגיה, עוד לפני שהייתה בירת רוב מזרח גאורגיה בערך מהמאה-3 לפנה”ס ונשארה כזו עד המאה ה-5 לספירה כאשר המך השולט החליף את בסיסו לטביליסי. מצחתה תמיד שמרה על מעמדה כבירתה הרוחנית של גאורגיה שמארחת את הטקסים הגדולים.

במצחתה יש 3 כנסיות: קתדרלת סווטיצחובלי, מנזר ג’ווארי ומנזר סמטברו. המנזר עם הנוף

יהודי מצחתה

ההיסטוריה של היהודים במצחתה מתחילה רחוק, אולי כבר במאה ה-6 לפנה”ס, לאחר כיבוש ירושלים ע”י הבבלים. רצף האירועים של יהודי מצחתה לפי מאות:

  • 6-1 לפנה”ס: חלק מהיהודים מתיישבים במצחתה שברחו מחורבן ירושלים. הם חיים בשלווה תחת שלטון פרסי .
  • 1-5 לספירה: הנצרות מגיעה למצחתה בסביבות 327 לספירה. למרות השינוי בדת יהודים ממשיכים להתקיים במצחתה. יש אגדה שמספרת שבמאה ה-1 לספירה, יהודי גאורגי בשם אליאס היה בירושלים כאשר ישו נצלב. אלאיס קנה את גלימתו של ישו מחייל רומי בגולגולתא והחזיר אותה לגאורגיה.
  • 5-15 לספירה: מצחתה מאבדת את מעמד ההון הפוליטי שלה אל נותרה מרכז דתי. קהילות יהודיות נותרו נוכחות במצחתה ובחלקים אחרים של גאורגיה.
  • 15-20 לספירה: האוכלוסייה היהודית של מצחתה משתנה בהתאם לאירועים היסטוריים, תקופות מסויימות רואות סובלנות. קהילות יהודיות ממשיכות לקיים את אמונתן ולתרום לחברה הגיאורגית
  • היום: בעוד מיהודי גאורגיה רבים היגרו במאה ה-20, נותרה קהילה קטנה במצחתה. מורשתם גלויה בתארים היסטוריים ובמסורות תרבותיות.

טוב, אחרי סיפור קצת על מצחתה וקצת היסטוריה על יהודי מצחתה, הגיע הזמן לעיקרי וזה איך להגיע מבטיליסי למצחתה?! הנה כל הדרכים האפשרויות, אני אישית ממליץ על נהג פרטי או סיור מאורגן.

סיור מאורגן מטביליסי למצחתה

נוף ממנזר גווארי - מצחתה
נוף ממנזר גווארי – מצחתה

מהדרכים הכי טובות להגיע למצחתה זה באמצעות טיול מאורגן עם קבוצה קטנה, היתרון הגדול זאת ההדרכה, פרטים יותר מדוייקים ומעניינים. במיוחד שמצחתה מהווה מקום חשוב לגאורגים ולנצרות בגאורגיה. כמובן שמבין הדברים הלא פחות חשובים זה הנוף המהריב.

בדר”כ מנזר ג’ווארי היא התחנה הראשונה בדרך הצבאית הגאורגית לקזבגי.

יש סיורים שונים, יש כאלה שמלשבים גם את גורי ואופליסציחה (עיר הסלע). סיור של 10 שעות בערך. בסיור תעצרו במצחתה במנזר ג’ווארי (עם הנוף הפנורמי המדהים להנהרות הנפגשים), בגורי עצירה לזמן חופשי, עצירה במוזיאון סטלין ועיר הסלע (אופליציחה – שווה מאוד! הייתי שמה, מקום מרהיב.) הסיור לא כולל כרטיסים לכניסה למוזיאונים, בכל מקרה זה לא עולה הרבה.

אם אתם מחפשים סיור יותר מעמיק על מצחתה שבה תבקרו ב-שלושת הכנסיות שיש שמה. סיור של 4-6 שעות

איך להגיע למצחתה מטביליסי עם נהג פרטי

אם אתם רוצים להגיע למקומות היפים עם נהג פרטי, עם יותר נוחות, שירות אישי אני יכול להמליץ לכם מתוך נסיון מאוווד חיובי עם חברת GoTrip. אתם בוחרים את היום והשעה הרצויים, את המסלול (שכבר יש בקישור מוכן בשבילכם), את נהג הרכב (יש את כל הפרטים כבר על הרכב). היתרון שמשלמים במקום במזומן ואתם יכולים לבטל יום לפני מבלי שיקחו כסף.

מטביליסי למצחתה עם מרשרוטקה

הדרך הכי זולה אבל הכי פחות נוחה זה עם מרשרוטקה מהסיבה שאתם תהיו מוגבלים במיקום ותצטרכו להשתמש בנהגי מוניות שמה בכדי להתנייד. בכל מקרה אם תחליטו ללכת על זה אני אפרט.

אתם צריכים לנסוע לתחנת המרשרוטקות אשר נמצאת בתחנת Didube. (נווט אותי למיקום המדוייק בגוגל מפות) – תוכלו לראות על השמשה של המרשרוטקה שרשום Mtskheta.

  • המרשרוטקה פועלת החל משעה 8:00 עם תדירות של 25-30 דק’.
  • מחיר הנסיעה כ-2 לארי (נכון לשנת 2024).
  • תחנה סופית: מרכז מצחתה
  • בכדי לחזור לטביליסי יש לקחת את המרשרוטקה מאותו המקום. יש גם כל מיני נהגים עם רכבים פרטיים (סוג של מונית משותפת) יוצא 5-7 לארי לבנאדם או שאפשר להזמין מונית ב Bolt או Yango.

השכרת רכב

עוד דרך מעולה להכיר את האזור זה באמצעות השכרת רכב, הכבישים לאזור הזה לא קשים לנסיעה אם להשוות לכביש לקזבגי. המחירים להשכרת רכב אינם גבוהים ולגמריי נוחים לכל כיס. יש 2 חברות שאני להמליץ, אחת מקומית LocalRent ואחת עולמית יותר DiscoverCars.

יש חנייה בטוחה (בתשלום) – נווט אותי לחניה


מחפשים לעוד אפשר לצאת מחוץ לטביליסי? הנכם מוזמנים לקרוא פוסטים שיכולים לעזור לארגן את הטיול המושלם שלכם.

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *