מוזיאון וגלריית בורגזה

מוזיאון וגלריית בורגזה

מוזיאון וגלריית בורגזה המהרהיבה נחשבת ל-“מלכת כל אוספי האומנות הפרטיים”, והיא בגאווה אומרת זאת! מאחר ויש לה מבין יצירות האומנות הכי יפות ונחשקות בעיר רומא ובעולם. מה שמאוד יחודיי בגלרייה, זה שהיא נמצאת בפארק ירוק ענקי שאני אישית מת עליו, ותמיד מרגיע לטייל בו, לנוח ולהנות מהשלווה, הפארק נקרא פארק בורגזה.

מוזיאון וגלריית בורגזה תקציר

דוד (ברניני) בגלרייה בורגזה
דוד (ברניני) – שניות ספורות טרם שהוא מיידה את האבן לכיוון מצחו של גוליית

מוזיאון וגלריית בורגזה כוללות אוסף פסלים מרהיב של ג’אן לורנצו ברניני. כמו כן ציורים מאמנים גדולים כגון קאראווג’ו, טיציאן, רפאל ופטר פאול רובנס. אם לא מכירים לא נורא, זאת תהיה ההזדמנות שלכם 🙂

אוסף המוזיאון נוצר ע”י הקרדינל (דרגה אחת מתחת לאפיפיור) סקיפיונה בורגזה (1579–1633), אספן האמנות מהבקיאים וחסרי הרחמים ביותר של ימיו .בתחילה כל היצירות נשמרו אצלו במקום מגוריו ליד פטרוס הקדוש, אך בשנת 1620 הוא העביר אותם לווילה החדשה שלו ממש מחוץ לפורטה פינצ’אנה.

במהלך מאות השנים הוילה עברה מספר שיפוצים, בעיקר בסוף המאה ה-17, כאשר הנסיך מרקנטוניו בורגזה הוסיף חלק גדול מהעיצוב הניאו-קלאסי המפואר.

הווילה מחולקת לשני חלקים: המוזיאון בקומת הקרקע וגלריית התמונות בקומה העליונה.

קומת קרקע

הוילה כולה פאר! בכניסה תראו פסיפסי רצפה מהמאה ה-4 של גלדיאטורים, פסל של סאטיר לוחם מהמאה ה-2. (סאטיר – מהמיתולוגיה היוונית זה חצי אדם חצי תיש). בכניסה לחדר הראשון תראו יצירה של אנטוניו קנובה שבו הוא מתאר את אחותו של נפוליאון (פולין בונפרטה) עם חזה חשוף. הפסל נקרא ונוס המנצחת יצירה נאו קלאסית מהמאה ה-19. בהמשך תראו עוד את אפולו ודפנה (מאה ה-17) של ברניני. היצירה מספרת את הסיפור המיתולוגי, האל אפולו, שחץ האהבה של קופידון ננעץ בו, רודף בתשוקה אחר הנימפה דפנה. לאחר שדפנה קראה לעזרה, הפך אותה אביה – אל נהר – לצמח הדפנה.

פולין בונפרטה - גלריית בורגזה
פולין בונפרטה – מזווית שונה

לברניני יש עוד יצירה בגלריית בורגזה שנחשבת מאחת היצירות היפות שלו בסגנון בארוקו, אונס פרספונה (מאה ה-17) מתוך המיתולוגיה היוונית והרומית. רק תשימו לב לידו של פלוטו לוחצת לתוך הבשר של ירכה של פרספונה. יצירות כאלה עכשיו לא תראו כבר.

אונס פרספונה - ברניני במוזיאון וגלריית בורגזה
אונס פרספונה – ברניני במוזיאון וגלריית בורגזה

בהמשך יש יצירות של קאראווג’יו ביניהן, בכחוס החולה (מאה ה-16), מדונה והילד עם אנה הקדושה (מאה ה-17), יוחנן המטביל (מאה ה-17). קאראווג’יו צייר בעיקר ציורים ריאליסטיים של סצנות תנ”כיות וסיפורי קדושים נוצרים.

קומה עליונה

אחת התיקרות בגלריית בורגזה
תקרה של מריאנו רוסי – אל תשכחו תמיד להסתכל למעלה

בחלק העליון – בגלרייה תמצאו רוב של יצירות מהרנסנס. אני ארכז יצירות שאסור לפספס בגלריית בורגזה, אכתוב אותן באיטלקית שיהיה נוח למצוא אותם:

  • La deposizione di Cristo (תצהיר ישו – רפאל)
  • Dama con liocorno (גברת עם חד קרן – רפאל)
  • Adorazione del Bambino (אימוץ ישו – פרא ברתולומאו)
  • Madonna con Bambino (מדונה(מריה) עם ישו – פייטרו פרוג’ינו)
  • Danäe (דנאה (נסיכה מהמיתולוגיה היוונית) – אנטוניו דה קורג’ו)
  • Venere e Amore che reca il favo do miele (ונוס וקופידון עם חלת דבש – לוקאס קראנאך)
  • ויש עוד כמה עבודות יפות של ברניני בחדר 14

כמובן שזאת דעתי ויש עוד הרבה עבודות יפות שלא ציינתי. כך שאל תפספסו את מוזיאון וגלריית בורגזה. אל תשכחו תמיד להסתכל לתקרה, כל חדר זאת יצירת אומנות!

כרטיסים למוזיאון וגלריית בורגזה

המקום מוגבל לכמות מבקרים, יש להזמין מראש כרטיסים!

בהזמנה מציינים את שעת הביקור, יש שמה אפשרות להוסיף הדרכה.
אם אין מקום לתאריך שאתם רוצים תנסו לראות אם יש זמינות פה:

מוזיאון וגלריית בורגזה נמצא בפארק מאוד ירוק ויפה, אפשר לעשות הליכה כיפית, להשכיר אופניים, מקום אידיאלי למי שבא עם ילדים.

איך להגיע לגלריית בורגזה

הגלרייה נמצאת בתוך פארק בורגזה, מקום ענקי ויפיפה. הדרך הכי קלה להגיע היא ברגל ללכת דרך הפארק. אם לקחתם מלון שהוא רחוק מהמדרגות הספרדיות או מהמרכז אז ניתן להגיע ברכבת התחתית לתחנות Spagna או Flaminio. משם להגיע רגלית ל-Piazza del popolo לעלות במדרגות לפארק בורגזה ולעשות הליכה של 10-15 דקות למוזיאון וגלריית בורגזה.
אם לא הזמנתם קרוב למרכז ולא יודעים איזה לקחת, הכנתי פוסט מרוכז מלונות מומלצים ברומא.

כדי להתנייד בקלילות בעיר ממליץ לרכוש כרטיס סים, קראו את הפוסט כרטיס סים מקומי באיטליה. תאמינו לי אתם תחסכו מאות שקלים, אל תקנו חבילות בארץ!


רומא עיר מדהימה, אני חיי בה והיא אף פעם לא משעממת אותי! עיר מלאה ביופי,היסטוריה, רומנטיות,אוכל ותרבות! ויש לה המון מה להציע לתייר, קראו עוד בפוסט מה לעשות ברומא.

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *