מתחם סנטה קיארה בנאפולי

מתחם סנטה קיארה בנאפולי

בלב נאפולי שוכן לו המתחם סנטה קיארה בנאפולי, פנינה ארכיטקטונית מרהיבה שלא הרבה מטיילים זוכים לשים לב אליה. המתחם ההיסטורי זה כולל כנסייה,מנזר וקלויסטר מדהים, פינה שקטה בין הרחובות התוססים של נאפולי. בפוסט אני רוצה לפרט על המתחם הזה.

רגע! מה ההבדל בין כנסייה,מנזר וקלויסטר?

  • כנסייה – בניין פולחן של הנוצרים ובו מתקיימים תפילות, נישואים וטקסים.
  • מנזר – זה בעצם מעון לנזירים ונזירות. משמש גם כמקום לימוד ולמידה למי שרוצה להמשיך בחיים של מסירות דתית.
  • קליוסטר – חצר מרובעת המוקפת בארבעת צדדיה בארקדות ובמרכזה גינה או רחבה מרוצפת.

כנסיית סנטה קיארה

החלק המרכזי של המתחום הוא כנסיית סנטה קיארה, דוגמא מרהיבה לשילוב בין סוגי ארכיטקטורה, גותית ורנסנס. הכנסייה מעוטרת בפריטים שונים ובציורי קיר (פרסקו). בנוסף בכנסייה נמצאים שרידי קלרה מאסיזי, הפטרונית של הטלוויזיה והתקשורת. בכנסייה תראו כמובן את המבטח, קפלות אלגנטיות ושקט.

הקלויסטר

אחד ההיבטים הכי בולטים במתחם סנטה קיארה בנאפולי הוא הקלויסטר שלו, הידוע ביופיו הייחודי ובאווירת השלווה. עם כניסתכם תבחינו באריחי הקרמיקה המיוחדים בצבעים כחולים וצהובים המעטרים את הקשתות, העמודים והקירות. האריחים המשובחים המצוירים ביד מתארים סצנות מהברית הישנה והחדשה, ויצרו מחזה ויזואלי מרהיב. אם אתם מבקרים, תקדישו את הזמן לשקט הזה, טיילו לאורך הארקדות, תהנו מהצמחייה, עצי התפוזים ומהבוגנוויליה.

מוזיאון המתחם

בתוך המתחם סנטה קיארה,נמצא מוזיאון המתחם, אוצר נסתר של חפצים היסטוריים ויצירות מופת אומנותיות. המוזיאון מציג אוסף של חפצי קודש, כולל בגדי דת, כתבי יד יקרים ופסלים. תתעמקו ותחקרו את מה שאתם רואים כי אפשר להסיק הרבה על המורשת הדתית והתרבותית של נאפולי.

האזור הארכיאולוגי

בסמוך למתחם תגלו אזור ארכיאולוגי המציע הצצה לעבר העתיק של העיר. גלו את שרידי המרחצאות הרומיים ותיאטרון מהמאה ה-2, המהווים עדות לשכבות ההיסטוריה שנאפולי מקיפה. אתר ארכיאולוגי זה מספק ניגוד מרתק לפלאים הדתיים והאדריכליים של מתחם סנטה קיארה באנפולי.

כרטיסים למתחם סנטה קיארה בנאפולי

  • מחיר כניסה – 6 אירו
  • מחיר מופחת לסטודנטים,מורים, לגילאי 65 – 4.5 אירו (תעודת הוכחה חובה)
  • מחיר לגילאים (8-18) – 3.5 אירו

את הכרטיסים רוכשים בכניסה למקום


פוסטים שימושיים ואטרקציות בעיר נאפולי:

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *