מה לעשות ברומא – אטרקציות ברומא

מה לעשות ברומא

כפי שאתם יודעים רומא היא אחת הערים הכי יפות והמדהימות בעולם שמסתתרת בה היסטוריה של אלפי שנים ,זהו כבר רמז שיש הרבה מה לעשות ברומא. רומא עשירה מבחינת היסטוריה, המטבח האיטלקי כמובן, היין המשובח, העם החם שתמיד מדבר עם ידיים 🤌, רומנתית ועשירה בארכיטיקטורה.
בנוסף רומא היא אחת מהערים הכי מתויירות בעולם ויש עוד סיבה טובה, לרומא יש 14 אתרי אונסקו! מתוך 54 שיש לאיטליה שזאת הכמות הכי גדולה בעולם. בפוסט הזה אני רוצה לעשות לכם סדר מה לעשות ברומא ואיזה אטרקציות יש ברומא.


הצטרפו לקבוצת הפייסבוק “מטיילים ברומא” שמה תוכלו לקבל עזרה מחברי הקבוצה, לקבל המלצות תוך זמן קצר וגם לעזור לאחרים 🙂

רשימת – TODO

הקולוסיאום, הפורום הרומאי וגבעת פלטין

קולוסיאום
הקולוסיאום – הוא נראה שונה מכל זווית. פה צולם מהזווית של הכניסה לפורום הרומאי

לקולוסיאום חובה לרכוש כרטיסים מראש! התורים בתקופות העונה מגיעים להמתנה של שעה לפחות בעמידה בחום, תאמינו לי אל תהרסו לכם את הטיול! ממליץ לרכוש כרטיס דרך Tiqets במידה ואין זמינות ניתן למצוא ב-Headout דרכם יש עיקוף תור.

למי שרוצה להיכנס עם סיור – יש סיור מצויין כאן

שום תמונה לא תכין אתכם על הריגוש לראות בפעם הראשונה את הקולוסיאום. כ-2000 שנה עמדה זירה שרירית כסמל לכוח של האימפריה הרומית, בנייתו החלה על ידי הקיסר אספסיאנוס בשנת 70 לספירה והושלמה בשנת 80 לספירה בידי בנו הקיסר טיטוס, שיפוצים נוספים נעשו בידי הקיסר דומיטיאנוס – כולם קיסרי השושלת הפלאבית ששלטה ברומא במאה ה-1 לספירה.
לפיכך שמו הרשמי של הקולוסיאום הוא “האמפיתיאטרון הפלאבי ” (Amphitheatrum Flavium)”.

אם שמתם לב דיברתי על אספסיאנו ובנו טיטוס, הם אלה שדיכאו את המרד הגדול והביאו לחורבן בית המקדש השני. לכבוד ניצחונו של טיטוס אביו בנה לו שער ניצחון בכניסה לפורום הרומאי. תוכלו לקרוא עוד בפוסט הפורום הרומאי.

כאן נפגשו גלדיאטורים נלחמו ביניהם, עם חיות פרא ואף יש שמועה שהיו קרבות סירות ים בתוכו! זאת האטרקציה התיירותית המובילה באיטליה, שבאים יותר מחמישה מיליון מבקרים בשנה. זהו אחד המונומנטים הכי עתיקים והחשובים ברומא ומבין האטרקציות הכי מוכרות בעולם!
בסוף יוני 2021 הסתיימו חלק מהעבודות הנרחבות בקולוסיאום ונפתח לראשונה למבקרים אזור המעברים התת-קרקעיים, ההיפוגאום, ממנו פרצו הגלדיאטורים אל הזירה

תוכלו לקרוא עוד בפוסט הקולוסיאום

הפורום הרומאי וגבעת פלטין

הפורום הרומאי וגבעת פלטין
פורום רומאנום & גבעת הפלטין – הפאלאטיום

לאחר הקולוסיאום, ניתן להיכנס גם לפורום הרומאי וגבעת פלטין אשר נמצאים ממש ממול הכניסה של הקולוסיאום. (הכרטיסים תמיד כוללים את הפורום וגבע פלטין)

ההליכה דרך החורבנות של הפורום הרומאי היא לשחזר את צעדיהם של הדמויות הגדולות בהיסטוריה הרומית, כגון יוליוס קיסר וגנאיוס פומפיוס מגנוס. חוויה מרגשת לעמוד בלב האימפריה הרומית. בקרבת מקום, פאלאטיום (גבעת הפלטין), מרחב ירוק של חורבות מתקופת רומא העתיקה, הוא המקום שבו הכול התחיל, שבו רומולוס הרג כביכול את רמוס וייסד את העיר בשנת 753 לפנה”ס, ושם חיו הקיסרים הרומיים הקדומים בפאר בלתי נתפס. קראו עוד בפוסט הפורום הרומאי וגבעת פלטין.

אם עוד זמינות תנסו לקרוא בפוסט כרטיסים לקולוסיאום וגבעת פלטין

הידעת?

בזירה לא השתתפו רק גלדיאטורים היו גם קרבות של בעלי חיים וקרבות סירות.
חלק גדול מבעלי החיים שהשתתפו בקרבות כבר נכחדו או בסכנת הכחדה.

מוזיאון וגלריית בורגזה ופארק בורגזה

תיקרה בגלריית בורגזה
גלריה בורגזה ברומא

כולנו שמענו על מיכלאנג’לו ועל הקפלה הסיסטינית, אבל זרם האומנות שהכי שלט ברומא היה הבארוק. יצרתיו של מיכלאנג’לו היו בסגנון הרנסנס. רוב רומא בנויה בסגנון הבארוק, הפסלים והציורים. פה מגיע לתמונה מוזיאון וגלריית בורגזה כי זה המקום לראות את כל זה. מחיר כרטיס לגלריית בורגזה אינו יקר בהשווה למה שתראו שמה, בגלריה ניתן לראות יצירות שונות של אמנים שונים כגון: ברניני, אנטוניו קנובה, קאראווג’ו, רפאל ,טיציאן ועוד אמנים שפחות שמעתם עליהם.


הגלרייה נמצאת בפארק קסום שנקרא וילה בורגזה.מקום מושלם להעביר את היום לנפש עם חצי השני שלך ואם יש לכם ילדים אז הרווחתם זמן איכות איתם! תוכלו לקראו עוד בפוסט מוזיאון וגלריית בורגזה.

במידה ואין זמינות באתר לרוב תמצאו זמינות באתר Headout

פארק בורגזה

בין אם תלכו לגלריית בורגזה או לא אסור לפספס את פארק בורגזה! פארק ענקי ומלא באטרקציות למשפחות, זוגות וגם ליחיד.

דברים שניתן לעשות בפארק בורגזה:

  • ללכת לגלריית בורגזה, תוכלו לראות למעלה או לקרוא בפוסט המרוכז גלריית בורגזה.
  • להשכיר אופניים / מכונית גולף ולנסוע בפארק. במידה ואתם רוצים להשכיר מכונית גולף ניתן להשכיר כאן
  • להשכיר סירה באגם קטן במקדש אסקופיוס – נווט אותי
  • בפארק בורזה נמצא גם ביופארקו שזה גן חיות ענקי עם הרבה בעלי חיים חופשיים שמה, יש להם גם מקום לשיקום חיות וגני החיות הכי אנושיים שראיתי – כרטיסים לגן חיות ביופארקו ברומא. תוכלו לקרוא עוד על הפארק בפוסט שכתבתי גן חיות ברומא.

הפנתאון ברומא

הפנתאון
פנתאון ברומא

הפנתאון הוא היה בעבר מקדש, הפך לכנסייה ואז חלק ממנו הפך לאנדרטה. נבנה בשנת 27 לפנה”ס שזאת אומרת עוד לפני הקולוסיאום (80 לספירה)! והוקדש לשנים-עשר האלים האולימפיים.
הקמת מקדש מרכזי נועדה לרצות את האלים היוונים החשובים. המבנה נהרס ב-110 לספירה והוקם מחדש על ידי הקיסר אדריאנוס בין השנים 118 ו-128 לספירה.
הפיכת המקום לכנסייה בשנת 609 סייעה לשמור על שלמות המבנה ולשרידתו עד ימינו. כיום מצויים בו קבריהם של מלכי איטליה ושל הצייר רפאל. המבנה כל כך ענקי שאתם יכולים להרגיש קטנים ומסכנים מולו.

בעבר הכניסה לפנתאון הייתה בחינם, אך בקיץ 2023 הדברים השתנו והכניסה בתשלום. כרטיסים ניתן לרכוש כאן כולל עקיפת תור

תוכלו לקרוא עוד על הפנתאון בפוסט הפנתאון ברומא.

מוזיאוני הוותיקן / Musei Vaticani

מסדרון גלריית השטיחים במוזיאוני הוותיקן
אחד החדרים במוזיאוני הוותיקן ברומא

רומא מתפארת בהדגשים אמנותיים רבים, אך מעטים הם מכריעים כמו ציורי הקיר של מיכלאנג’לו בקפלה הסיסטינית.

המוזיאונים של הוותיקן, מוזיאון האמנות הגדול ביותר ברומא והפופולרי ביותר. בתוך הקומפלקס הענקי, קילומטר על קילומטר של מסדרונות, מצויים פסלים קלאסיים, ציורים ושטיחים, כשהם מובילים ללא הרף אל חדרי רפאל, סוויטה של ארבעה חדרים עם ציורי קיר מפוארים של רפאל, ומעבר לכך, הקפלה הסיסטינית.

ביקור במוזיאוני הוותיקן (Musei Vaticani) היא חוויה מרגשת ובלתי נשכחת. באורך של כ -7 ק”מ של תערוכות ועוד יצירות מופת ממדינות קטנות רבות, מתחם המוזיאון העצום הזה מכיל את אחד מאוספי האמנות הגדולים ביותר בעולם. ממליץ בחום לקרוא את הפוסט מוזיאוני הוותיקן שכתבתי על חלק מהמוזיאונים בפנים, רקע חשוב לפני הביקור.

כמו הקולוסיאום, גם למוזיאוני הוותיקן ממליץ להזמין מראש במקום לחכות בתור מטורף. עשו זאת לפחות חודש מראש ותקופות העונה יש להזמין לפחות חודשיים לפני.

במידה ואין זמינות ניתן לרכוש ב-Headout

טיפים:

  • כל יום ראשון של סוף חודש הכניסה למוזיאוני הוותיקן היא חינם!לכן מומלץ לבוא כשעה לפני פתיחת המוזיאון. כניסה אחרונה עד 12:30 ביום החינמי.
  • שעות פעילות : 9:00 בבוקר עד 18:00 מיום שני עד שבת
    יום ראשון של סוף חודש מ9:00 בבוקר עד 14:00
  • תחנת מטרו : Ottaviano – San Pietro

אתם עדיין בהתלבטות אם אין מה לעשות ברומא? אז בואו נמשיך מה עוד יש לראות.

בזיליקת פטרוס הקדוש

בזיליקת פטרוס הקדוש
בזיליקת פטרוס הקדוש

אתם לא חייבים להיות מאמינים או נוצרים כדי להיות המומים מבזיליקת פטרוס הקדוש ,זו היא הכנסייה הכי מרהיבה והכי יפה של רומא אחת היצירות מופת של מיכלאנג’לו, מי שהשפיע רבות על הרנסנס.
זהו בניין שנועד לעורר יראת כבוד.הבזיליקה ידועה כמבנה הגדול ביותר בתקופתו. בניגוד לאמונה הרווחת, הבזיליקה אינה קתדרלה, מאחר שהמקום מושבו של בישוף לא נמצא בכנסייה.

קראו עוד בפוסט בזיליקת פטרוס הקדוש, בפוסט תמצאו המון מידע שסיכמתי שמסביר על הבזיליקה עצמה, איך היא בנויה ומה יש לראות שמה.

שימו לב: הבזיליקה עמוסה מאוד אז תצפו לתורים רוב הימים. כמו כן, ישנו קוד לבוש מחמיר ונאכף: אין מכנסיים קצרים, חצאיות מיני או כתפיים חשופות

טיפים:

  • תחנת מטרו : Ottaviano – San Pietro
  • שעות פעילות : מ7 בבוקר עד 19:00 בערב (בקיץ) עד 18:30 (בחורף)
  • סיורים באנגלית חינם של הבזיליקה מנוהלים מה- Centro Servizi Pellegrini
    e Turisti בשעה 09:00 כל יום שלישי וחמישי. בתקופות מסוימות, מתנדבים
    Pontifical North American College מובילים סיורים. לוח הזמנים עבור משתנה, אבל הם בדרך כלל מתחילים בשעה 14:15 יום שני עד יום שישי.

פיאצה נבונה

מקום שראה כלכך הרבה שינויים לאורך כל ההיסטוריה, בעבר שומש כאצטדיון למשחקים. הכל התחיל עוד לפנה”ס, ממקום קטן לאימונים, לאחר מכן למשחקים אולימפיים ואז למירוץ מרכבות. בימי הביניים עבר שינויים עם הפסקה ארוכה לכל המשחקים. החל מהמאה ה-15 המקום שומש גם כשוק דגים,פירות וירקות שלאט לאט עם השנים עבר לקמפו דה פיורי שעליו נידבר בפסקה הבאה.

כיום פיאצה נבונה אחת הכיכרות היפות של תקופת הבארוק ובנו אותה אמנים שונים בתקופות שונות. עם השנים והופעת המזרקות המקום התחיל להביא לכן אמנים שונים שמוכרים את הציורים שלהם או שמציירים בתשלום.

קמפו דה פיורי

מהפירוש “שוק הפרחים”, שוק צבעוני שמוכרים בו לא רק פרחים אלא גם ירקות, פירות, נקניקים, גבינות, פסטות, ממרחים ועוד הרבה דברים. עוד לפני שהשוק הזה הפך להיות צבעוני ומלא בחיים, המקום שימש כמקום להוצע להורג לכל מי שהלך כנגד הזרם הנצרות.

השוק פעיל כל יום משעות הבוקר המוקדמות עד -16:00 ואז המקום הופך למקום שבו שוקק עם הרבה מסעדות מסביב, מקום מעולה לשתות משהו ולאכול.

רובע היהודי

המקום המרכזי של יהודי רומא, ההיסטוריה העשירה של יהודי רומא מתחילה עוד לפנה”ס, המון רגעי סבל, עבדות, סנקציות, שוואה, השפלה אבל הייי! העם היהודי חיי וקיים ואף בנה את בית הכנסת הגדול.

ברובע היהודי יש מסעדות כשרות מעולות, ממליץ לכם לנסות את Bella Carne, פיצה BONA, יוטבתה ואת העוגה השרופה המפורסמת בקנדוטוריה Pasticceria Boccione.

כמו כן יש ברובע יש בית הכנסת הגדול, פעיל, 3 תפילות, חגים. הכניסה לתפילה בהצגת ת.ז/דרכון, חובה להביא כיפה עמכם.

המלצות למי ששומר כשרות ושומר שבת:

במידה ואתם מחפשים מקום שאוהב יהודים וישראלים אז הנה המלצות:

  • Torre Argentina Relais – ניתן לקבל א.ב עם מאפים כשרים לחדר. מיקום נפלא ,חדרים יפים, נקיים ושירות מעולה.
  • Hotel Monte Cenci – נמצא ברובע היהודי, אפשר לבקש מאפים כשרים לא.ב.
  • Portico D’ottavia – דירה מרווחת ברובע היהודי, מקום מאוד מבוקש ומומלץ.
  • Casa Verde – דירה מעולה שנמצאת בקמפו דה פיורי ולא רחוק מהרובע היהודי, הבעלים ישראלי יש גם פלטת שבת שזה יתרון. (במידה והנכם רוצים מחיר יותר טוב מבוקינג, השאירו תגובה בפוסט, מספיק שתכתבו נכון את המייל שלכם בשדה האימייל, ואני אחזור אליכם.)
  • HT6 Hotel – במידה ואתם מחפשים מלון יוקרתי עם שירות ממש בלב הרובע עם א.ב כשר.

במידה ואתם רוצים לעשות שבת במסעדה, ניתן לסגור מקום בהגעתכם במסעדת “בגטו”. כמו כן ניתן לעשות קידוש עם הקהילה היהודית אבל המקום נמצא רחוק בפיאצה בולוניה. לפרטים נוספים באתר חב”ד רומא

המדרגות הספרדיות

המדרגות הספרדיות - פיאצה ספאניה ברומא

נמצאות בכיכר ספאניה (Piazza di Spagna) שמובילים לכנסיית הטריניטה דיי מונטי הצרפתית. המדרגות נתבנו במאה ה-18 ע”י האדריכל פרנצ’סקו דה סנקטיס כסמל למורשת התרבותית והמנותית של רומא. יש 135 מדרגות שמוביליות לכנסייה, הן לא מדרגות סתמיות וכוללות אלמנטים בארוקיים שונים.

לפני המדרגות יש את מזרקת בארקאצ’יה (מזרקת הסירה הישנה) שעוצבה ע”י אביו של ג’אן לורנו ברניני (פייטרו ברניני).

אם אתם מגיעים באחת התקופות, זכיתם!

  • בתקופת חג המולד מקשטים את הרחובות של מרכז רומא וביחד את המדרגות ושמים עץ אשוח.
  • בין התאריכים 13 לאפריל – 6 למאי מקשטים את המדרגות הספרדיות בפרחים שונים לציון האביב – מחזה מרהיב.

התיירים לרוב נוטים להישאר קרוב למדרגות הספרדיות בגלל הקרבה לכל האטרקציות. כמה המלצות אישיות למלונות טובים שקרובים למדרגות הספרדיות:

  • Hotel Fellini – למי שמחפש מלון שהוא גם במרכז, לא יקר ועם ארוחת בוקר זאת אופציה מעולה וקרובה למדרגות הספרדיות.
  • Hotel Forte – מיקום מעולה, א.ב מגוונת ומספקת וגם יחסית זול, חדרים נקיים.
  • Hotel Julia – מלון יחסית זול, תמורה טובה למה שמשלמים, קרוב להכל.
  • Hotel 87 – מהמלונות שמועדפים על הישראלים, חדרים טובים, טיפה יותר יקר.

פיאצה דל פופולו

פיאצה דל פופולו

משמעות המקום “כיכר העם”, הרבה מחשיבים אותה ללה רומא, כיכר איקונית, בצד צפוני יש שער והדרך הייתה בעבר מובילה לרימיני. בעבר הכיכר שומשה כמרכז הומה למסחר, חגיגות ומפגשים. במהלך מאוד השנית הכיכר הייתה עשה לאינספור אירועים כמו תהלוכות ניצחון וחגיגות אפיפיור ואירועים פוליטיים.

מהדברים הבולטים אלו הכנסיות לכיוון הרחוב הראשי ויה דל קורסו – שנקראות האחיות התאומות. הכנסיות עוצבו ע”י קרלו ריינאלדי וג’יאן לורנצו ברניני.במרכז הכיכר יש עוד אלמנטים שאי אפשר להתעלם כמו האובליסק והמזרקה.

פיאצה ונציה

אחת הכיכרות החשובות של המאות האחרונות, לאחר שנבנתה אנדרטת ויטוריו אמנואלה השני ואף קודם לכן. הרבה מכנים את המבנה הגרנדיוזי הזה כעוגת חתונות בגלל השכבות הלבנות. במהלך התכנון והבנייה היה המון שהתנגד לבנייה וזה בגלל שהוא לא קשור לנוף ההיסטורי שסובב אותו (הפורום הרומאי, הקולוסיאום).

כרגע פיאצה ונציה נראת קצת אחרת בגלל עבודות תחנת המטרו שיש במקום, וזה יקח עוד כמה שנים טובות. הסיבה שמתחת לאדמה נמצאים עדיין פריטים ארכיאולוגים של האימפרייה הרומית וצריך לעבוד בעדינות במקרה הזה. אבל היי, החדשות הטובות שכל מה שימצאו בחפירות ישימו בתצוגה בתחנת המטרו וכל זה בחינם!

זאת גם נקודה מרכזית ומעולה עם נוף אל העיר העתיקה – למי שמחפש מלון מפנק ויוקרתי ממליץ על מלון H10

טירת סנטאנ’לו

טירת סנטאנג'לו - קאסטל ברומא

אם תטיילו ל/מכיוון הוותיקן רגלית קרוב לוודאי אתם תפגשו בדרך את הדרך הנפלא הזה שנקרא קסטל סנטאנג’לו (קסטל = טירה). הטירה נבתנה מאוזוליאום עבור קיסר אדריאנוס במאה ה-2 לספירה. אדריאנוס ידוע לנו בכיוון השלילי מאחר והוא דיכא את מרד בר כוכבא שבו נהרגו מאוד אלפי יהודים בא”י. אבל למרות הכל, העם היהודי חיי וקיים!

במהלך השנים הטירה שומשה למגוון מטרות, מבצר, בית סוהר ואפילו למעון אפיפיור. אם מעניינת אתכם עוד היסטוריה של המקום ומה אפשר לראות בפנים, קראו את הפוסט טירת סנטאנג’לו

למי שירכוש כרטיס כניסה, אל שתכחו לעלות הכי למעלה לתצפית עוצרת נשימה אל הנהר טיבר, הוותיקן והעיר עצמה. יש שמה למעלה גם בית קפה שאפשר לשבת בכיף עם הנוף הזה!

ויה אפיה / Via Appia

טיול סיור אופניים בויה אפיה - Via Appia
בויה אפיה יוצאים גם סיורי אופניים וסיורי קטקומבות

ויה אפיה מפורסמת בשל היותה הדרך הכי עתיקה שנסללה ברומא ונחשבת אחת הדרכים היחודיות. מקום מדהים להיות בו בבוקר בהיר ושימשי, לראות את הדרך הארוכה הזו המופרדת בדשא ירוק והכל מוקף בטבע ושרידים, זו בדיוק התמונה של יופי איטלקי פסטורלי.
אבל הנוף מסווה היסטוריה של דם, כאן נצלב ספרטקוס ו -6000 מצבא העבדים שלו, וכאן היו הנוצרים הראשונים קברו את קרוביהם בקטקומבות
, כמו כן יהודים אשר היגרו מיוון. קראו עוד בפוסט שכתבתי ויה אפיה.

מעבר להיסטוריה וכמות הקטקומבות הנמצאות שמה המקום מלא בשלווה, יופי טבעי ושקט. אם יש לכם יותר מ-3 ימים בעיר ומחפשים מה לעשות ברומא, אז זאת אפשרות שלא הרבה מטיילים זוכים להגיע כי חושבים שיש רק את המרכז וזהו. אז הם טועים ולא בהרבה אתרים תמצאו מידע כזה. בויה אפיה ניתן להשכיר אופניים או להצטרך לסיורים על אופניים חשמליות.

סיורים על אופניים בויה אפיה

המוזיאונים הקפיטוליניים / Capitoline Museums

המוזיאונים הקפיטוליניים
המוזיאונים הקפיטוליניים

בימי קדם, קמפידוליו (גבעת הקפיטול) היה ביתם של שני המקדשים החשובים ביותר של רומא. כיום, הסיבה העיקרת לעלות לגבעת הקפיטול היא בשביל לבקר במוזיאונים הקפיטוליניים בכיכר Piazza del Campidoglio.
המוזיאונים הקפיטוליניים הם המוזיאונים הכי עתיקים בעולם, בעצם המוזיאונים הכי ראשונים בעולם! מוזיאונים הקפיטוליניים בעצם מוזיאונים הקשורים להיסטוריית העיר רומא, איך בעצם נוצרה העיר, משמעות מאחורי הסמל האגדי של רומא – הזאבה “Il lupo” ועוד המון יצירות אומנות ופסלים שונים.

קראו עוד על המוזיאונים הקפיטוליניים

טיפים:

  • תחנת אוטובוס : Piazza Venezia או אפשרי להגיע מהקולוסאום ברגל 10 דק.
  • שעות פעילות : 9:30 בבוקר עד 19:30 ,כניסה אחרונה ב18:30

אזור טרסטוורה / Trastevere

טרסטוורה
טרסטוורה בלילה

אחת ההנאות הגדולות של רומא היא לאכול ולשתות היטב, במיוחד בקיץ, כאשר חם מספיק כדי ללאכול בסגנון פרסקו(Al fresco – רענן). רחובות העיר צפופים עד שעות המוקדמות של הבוקר. ואין מקום מושלם יותר מאשר להעביר את הערב בחוץ ,ספיציפית יותר בשכונה המושלמת של טרסטוורה. מעל נהר הטיבר הגשרים ההיסטורים, פיאצות (כיכרות) נסתרות ופאלאצי (ארמונות) מוקפים מאות ברים, בתי קפה, טרטורים ומסעדות.

מקום מושלם להעביר את הערב מול הנהר המדהים הזה! זאת אחת האטרקיציות ברומא במיוחד בערב חוויה שונה!

המלצה שלי: אל תפתחו גוגל מפות בשביל לנווט בעיר, פשוט תזרמו עם הרגליים לאן שיובילו אתכם רק ככה תתחילו להבחין ביופי המסתתר, במיוחד בשכונות הטרסטוורה, ממליץ לעשות זאת באור יום 🙂

אתם עדיין שואלים אין מה לעשות ברומא ?אז הנה המלצה אישית שלי למקומות טובים! לחצו על השמות זה יעביר לגוגל מפות.

איפה לאכול בטרסטוורה:איפה לשתות בטרסטוורה :
Hostaria Glassמסעדת מישלןMa Che Siete Venuti A Fà
Osteria la GensolaOmbre Rosse
PianostradaFreni e Frizioni
Fatamorgana TrastevereBar San Calisto

בונוס מה יש עוד לראות:

  • Basilica di Santa Maria in Trastevere – סנטה מריה בטרסטוורה
    זו הכנסייה הנוצצת כך נאמרה הכנסייה העתיקה ביותר ברומא המוקדש לבתולה מרי. חזיתו מעוטרת בפסיפס יפיפה מימי הביניים המתאר את מרי מאכילה את ישו שמוקף ב10 נשים נושאות מנורות. שתיים מהן רעלות ומחזיקות מנורות כבויות, המסמלות אלמנות, ואילו הנרות המוארים של האחרים מייצגים את בתוליהן.
  • Villa Farnesina – וילה פארנזינה

    וילה פארנזינה נבנתה עבור אגוסטינו קיגי, סוחר עשיר ובנקאי מסיינה אשר שימש כשר האוצר של האפיפיור יוליוס השני. הוילה נבנתה בין השנים 1506–1511 בתכנונו של האמן מסיינה בלדסרה פרוצי, לו סייעה ג’יליאנו דה סאנגאלו.
  • Palazzo Corsini alla Lungara

מזרקת טרווי / Fontana di Trevi

מזרקת טרווי
מזרקת טרווי

עצירה במזרקה הגדולה והמפורסמת ביותר של רומא היא טקס פולחן מסורתי למבקרים ברומא. כל יום הקהל נאסף לזרוק מטבעות לתוך המים של המזרקה בתקווה כי יום אחד הם יחזרו לעיר הנצח. המזרקה, שתוכננה על ידי ניקולה סאלבי במאה ה-18, היא פרשת רוקוקו מפוארת, המתארת סוסי בר, דמויות מיתיות ומפלים נופלים.
אסור לפספס את המקום, תזרקו מטבע אפילו סנט, זה יבטיח לכם לחזור לרומא, תזרקו 2 מטבעות תמצאו אהבה 🙂
זו היא מבין האטרקציות הידועות ברומא.

טיפ:

  • לא יודע למה, אבל לדעתי בערב (בשעות המאוחרות) יותר כיף לראות את המקום הזה, יש הרבה פחות אנשים.

הידעת?
בסביבות 3000 € נזרק לתוך Trevi ביום ממוצע. הכסף הזה נאסף מדי יום והולך לצדקה הקתולית של קריטאס

האזור הכי טוב להישאר במרכז זה אזור מזרקות טרווי! לדעתי זה הלב של רומא. יש כל כך הרבה מלונות באזור, אבל יש לי בשבילכם את את הרשימה של הכי טובים, שהומלצו אינספור בקבוצת פייסבוק של רומא.

  • Hotel Delle Nazioni – צוות מעולה, חדרים מעולים, א.ב טובה, יש להם חדרים מרפסות.
  • Parlamento Boutique Hotel – מלון בוטיק, שירות מצויין, חדרים נקיים, מאובזרים וא.ב טעימה וטובה! יש להם דלפק 24/7 כך שאין להם בעיה לקבל מאוחר.
  • U-Visionary Roma Hotel – מלון ברמה גבוה , חדרים טובים, נקיון טוב
  • Hotel Accademia – מלון מצויין, חדרים טיפה קטנים יותר, אבל הנקיון והשירות מעולים.
  • Relais Fontana Di Trevi Hotel – מלון שנמצא ממש מול מזרקות הטרווי, במידה ונשארים ממליץ לקחת א.ב, הנוף פשוט מטורף למזרקות.

רק שתבינו שזאת רק טעימה מרומא !שלא תגידו אין מה לעשות ברומא יש אטרקציות ברומא בשפע! רומא היא עיר מהממת פשוט צריך להכיר אותה מקרוב! תוכלו לקרוא על על מקומות שאפשר לראות בחינם בפוסט – לעשות את רומא בחינם

אל תלכו תמיד לפי המסלול שתכננתם! לפעמים טוב לאבד את עצמך בין הרחובות של רומא, ככה אני גיליתי מקומות נסתרים, רחובות צרים ויחודיים שלא תמצאו בשום חיפוש בגוגל!

פוסטים שיכולים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *